English

وزارت خارجه ایران واکنش نشان داد:

قطعنامه‌ سران اتحادیه عرب مسیر نافرجام گذشته را در پیش گرفته است

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات وارده و ادعاهای واهی در برخی قطعنامه‌های صادره نشست ۳۲ سران اتحادیه عرب در جده، گفت: طرح ادعاهای مذکور حرکت در مسیر نافرجام گذشته توسط اتحادیه است.

قطعنامه‌ سران اتحادیه عرب مسیر نافرجام گذشته را در پیش گرفته است

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه ای در این ارتباط گفت:  انتظار می‌رفت اتحادیه عرب با اجتناب از طرح برخی ادعاهای تکراری و ملال آور در قطعنامه‌های خود، گامی مثبت و سازنده در جهت تحکیم صلح و ثبات و تقویت همگرایی منطقه‌ای بردارد.

وی در عین حال از رویکرد سازنده برخی کشورهای منطقه جهت افزایش همکاری ها و اولویت بخشی به گفت‌وگو و تفاهم مشترک استقبال کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به دیدگاه برخی شرکت کنندگان در نشست جده، ابراز امیدواری کرد که منطقه شاهد رویکرد جدیدی مبتنی بر دوستی و ترویج همکاری میان کشورهای آن باشد.

کنعانی تاکید کرد: همکاری جمعی کشورهای منطقه برای سازندگی و امنیت درونزا، مؤلفه‌های اساسی برای تکوین نظمی نوین در منطقه بوده و جمهوری اسلامی ایران همواره آن را یک ضرورت منطقه‌ای دانسته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان با ایرانی خواندن جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی اظهار کرد: تمامی اقدامات ایران در راستای اعمال حاکمیت بر سرزمین خود صورت می‌گیرد و هرگونه‌ ادعایی در این خصوص مردود است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی