English

معاون پارلمانی رئیس جمهور در همدان:

تحولات دنیا به نفع ایران در حال تغییر است

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: اوضاع جهان به نفع ایران و جبهه مقاومت اسلامی در حال تغییر است.

تحولات دنیا به نفع ایران در حال تغییر است

به گزارش خبرگزاری موج، سید محمد حسینی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی آموزش و پرورش همدان افزود: تعامل ایران با منطقه، کشورهای آسیایی، قدرت های بزرگ اقتصادی نظیر چین، هند، روسیه و دیگر کشورها در سطح بسیار مناسبی قرار دارد.

وی افزود: اگر در دهه ۹۰ رشد اقتصادی کشور ناچیز و اندک بود ولی دولت سیزدهم درصدد افزایش رشد اقتصادی و سرمایه گذاری است.

معاون پارلمانی رییس جمهور بیان کرد: اینک طرح های بزرگی در حوزه معدن، صنعت، نفت و گاز آغاز شده و صادرات در حال افزایش است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه باید توجه بیشتری به سند تحول شود گفت: این دولت در کنار ویژگی های انقلابی، مردمی و تحول گرا دارای خصوصیت بارز ولایی بودن نیز است.

وی توضیح داد: بلافاصله بعد از تاکید و توصیه های رهبر فرزانه انقلاب ، رییس جمهور این فرمایشات و نکات ارزنده را به سرعت در دستور کار هیات دولت قرار می دهد.

معاون پارلمانی رییس جمهور بیان کرد: مساله آموزش در کنار امنیت، سلامت و سیاست خارجی جنبه حاکمیتی دارد و در این راستا باید به مدارس دولتی توجه شود.

حسینی تاکید کرد: نباید برون سپاری آموزش و پرورش به عنوان یک اصل تلقی شده و چارچوب ها از بین برود بلکه باید به فکر تقویت مدارس دولتی بود.

وی اضافه کرد: باید همانگونه که دانش آموزان اقبال زیادی برای قبولی در دانشگاه های دولتی دارند برای تحصیل در مدارس دولتی آموزش و پرورش نیز اقبال نشان دهند.

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: در نشستی با معلمان؛ آنها بیش از دغدغه اقتصادی، مشکلات و چالش های اجتماعی را مطرح کردند مشکلاتی که رفع آنها نیازمند استفاده از توان فکری معلمان است،

حسینی ادامه داد: در بودجه سالانه درصدی برای کارهای فرهنگی پیش بینی شده که بخشی باید به آموزش و پرورش اختصاص یابد.

وی بیان کرد: اگرچه طرح رتبه بندی معلمان با وجود مشکلات فراوان در آغاز راه؛ اما دولت این بار سنگین را پذیرفت چرا که توجه و اهتمام جدی به موضوع تعلیم و تربیت دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه به بیان ویژگی های شخصیتی شهید مطهری پرداخت و گفت: بیان کم نظیر برای متقاعد کردن مردم، سلوک رفتار و منش او برای همه الگو و درس بود.

وی افزود: استاد مطهری قول و کارش یکسان بود بنابراین قول او اثر گذار بود و دیگران را همراه می کرد.

معاون امور مجلس رییس جمهور ادامه داد: این فیلسوف و مفسر بزرگ با علم به نیاز جامعه حتی در بخش کودک اقدام به نوشتن کتاب داستان راستان کرد.

حسینی افزود: در بحث هویت و تاریخ هر جا می دید که احتمال بروز مشکل است در زمینه حماسه حسینی و تحریفات عاشورا، تاریخ معاصر و اقتصاد اسلامی ایشان نوشته هایی دارند که برای ما منشا اثر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه