English

رییس مجلس:

رییس جمهور با حضور در مجلس، بهانه جویی تفرقه بین قوا پس از استیضاح را بست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور با حضور در مجلس و اظهارات شفاف و همدلانه‌ خود اجازه نداد این جلسه و عمل به وظایف نمایندگی بهانه‌ای برای تصویرسازی اختلاف میان قوا شود و فرصت سوءاستفاده را از دشمن گرفت.

رییس جمهور با حضور در مجلس، بهانه جویی تفرقه بین قوا پس از استیضاح را بست

به گزارش خبرگزاری موج، محمدباقر قالیباف در نقط پیش از دستور جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر گفت: مجلس یازدهم در دوره فعالیت خود تلاش کرد تا پاسداشت مقام کارگر را فقط یک شعار بدون پشتیبانی نداند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، انقلابی علیه امضاهای طلایی و بروکراسی بی‌خاصیت علیه کار و کارگر بود. وظیفه خود می‌دانیم در مسیر برآورده سازی مطالبات کارگران سختکوش و عزیز و برداشتن بار مشکلات از روی دوششان پشتیبان دولت محترم در عرصه‌های تصویب قوانین مورد نیاز باشیم.

وی تاکید کرد: موارد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران یعنی ایجاد اشغال، مبارزه با فساد و جلوگیری از آسیب به کارگران، ارتقاء معیشت و زندگی کارگران و همچنین محدود کردن سود ناشی از فعالیت‌های ضدتولید، یعنی ثروت‌های بادآورده دلالی و سوداگری، باید سرلوحه فعالیت‌های دولت در زمینه حمایت از کار و کارگر باشد و مجلس نیز در این مسیر همراه محترم خواهد بود.

رییس قوه مقننه در ادامه با اشاره جلسه استیضاح روز گذشته گفت: وظیفه‌ خود می دانم از حضور رئیس جمهور در جلسه‌ استیضاح و اظهارات شفاف و همدلانه‌ ایشان که اجازه نداد استیضاح و عمل به وظایف نمایندگی بهانه‌ای برای تصویرسازی اختلاف میان قوا شود و فرصت سوءاستفاده را از دشمن گرفت، به طور ویژه تشکر کنم.

قالیباف از نمایندگان خواست در تصویب لوایح مورد تقاضای دولت مخصوصا لوایح دو فوریتی با رعایت دقت نظر کارشناسی و تا حدّ امکان نگاه مثبت داشته باشند.

وی در ادامه شهادت آیت الله عباسعلی سلیمانی و فرمانده پلیس آگاهی شهرستان سراوان و همسرشان بر اثر تیراندازی و در حین انجام خدمت را تسلیت گفت و افزود: دلاوران و حافظان امنیت کشور و آسایش مردم همواره با اقتدار و قاطعیت در مقابل اشرار و عوامل ناامنی، ایستاده‌اند و هیچ‌گاه اجازه تعدی و اخلال در آرامش و نظم جامعه را نخواهند داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه پیش آمده در سبزوار و شهادت "شهید حمیدرضا الداغی" شهید آمر به معروف که در درگیری با اشرار جان خود را از دست داد، گفت: وظیفه خود می دانم در برابر شهید دیار سربداران سبزوار، شهید الداغی سر تعظیم فرود بیاورم که در زمانه طعنه ها و تخریب‌ها، واجب امر به معروف و نهی از منکر را در چشم مردم ایران جلوه داد و نشان داد در این کشور غیرت جوان متدین ایرانی در دفاع از نوامیس مردم چنان جوشنده است که هر نقشه دشمن را نقش بر آب می‌کند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز عید سعید فطر، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در نماز با شکوه عیدفطر بر ضرورت همدلی، هم افزایی و همکاری سه قوه برای حل مشکلات کشور تاکید فرمودند. مجلس شورای اسلامی خود را مکلف می‌داند تا این مطالبه رهبر معظم را سرلوحه تمام فعالیت‌های خود قرار دارد.

قالیباف تاکید کرد: هماهنگی و همدلی قوا باید به هم افزایی برای حل مسائل مردم منجر شود. در این راستا مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه افزایش سطوح همکاری با دو قوه دیگر در چارچوب وظایف قانونی خود خواهد بود.

وی اضافه کرد: قاطعیت و عزم جدی هر دو قوه برای رفع کمبودها و ضعف‌ها در مسیر حل مسائل اساسی کشور مهمترین نشانه همدلی و مایع دلگرمی و امیدواری ملت ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه