English

وزیر صمت:

من هم نسبت به صنعت خودرو انتقاد دارم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بنده هم به عنوان وزیر صنعت یک تندر ۹۰ مدل ۱۳۸۹ دارم و نسبت به قیمت خودرو گله‌مند هستم ما از مردم جدا نیستیم.

من هم نسبت به صنعت خودرو انتقاد دارم

به گزارش خبرگزاری موج، سید رضا فاطمی امین در جلسه علنی نوبت بعداز ظهر امروز مجلس شورای اسلامی و در دفاع از خود بیان کرد: بنده از آقای آزادی‌خواه عذرخواهی می‌کنم. بنده نام شرکتی را آوردم و چون در حوزه انتخابیه ایشان بود اشاره‌ای داشتم اما اگر برای آقای آزادی‌خواه سوءتفاهمی ایجاد شده بنده از ایشان عذرخواهی می‌کنم. حضرت آقا از ما گلایه‌هایی در حوزه عقب‌ماندگی در بحث معدن داشتند و بارها از این موضوع گلایه کردند. در یکی از دیدارهایی که در ماه رمضان با مقام معظم رهبری داشتیم علی‌رغم این‌که سابقا از بخش معدن به لحاظ عقب‌ماندگی گلایه داشتند در حضور شما نمایندگان تاکید کردند که به بنده در این حوزه مژده دادید. ما در حوزه خودرو و لوازم خانگی نیز مشکل داریم و اما اگر فرصت دهید دغدغه‌های رهبری را در این حوزه‌ها نیز حل خواهیم کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: تنها ۳۰ الی ۳۵ درصد جواز تاسیس منجر به پروانه بهره‌برداری می‌شود. این گزارش می‌گوید در کل صنایع بورسی صنعتی ۱۲.۸ درصد رشد داشتیم. در پنج ماه آخر سال گذشته رشد بالای هشت درصدی را تجربه کرده‌ایم که از سال ۱۳۹۶ تاکنون بی‌نظیر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: ما هم نسبت به تسهیلات بانکی انتقاد داشتیم ولی مگر بنده مسئول تسهیلات بانکی هستم. من هم نسبت به صنعت خودرو و قیمت خودرو انتقاد دارم. بنده به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت یک تندر ۹۰ مدل ۱۳۸۹ دارم مگر ما جدا از مردم هستیم یا جای دیگری زندگی می‌کنیم. ما یک قیمت کارخانه داریم و یک قیمت بازار داریم اما به لحاظ این‌که چهار سال در تولید خودرو مشکلاتی ایجاد شد بین قیمت کارخانه با قیمت بازار شکاف زیادی ایجاد شده است.

 

بیشتر بخوانید:

تاوان مقابله با رانت‌خواری می‌دهم و ناراحت نیستم

 

وی در ادامه تاکید کرد: آمار تورم خودرو از اردیبهشت‌ماه تا آبان‌ماه سال گذشته کاهشی بوده و از آذرماه افزایش پیدا کرده است که به قیمت ارز باز می‌گردد. مگر من مسئول ارز هستم چالش‌های بازار ارز در کار بنده نیز تاثیر منفی می‌گذارد قیمت مواد اولیه کارخانه‌ها افزایش می‌یابد. اولین کسی که به شدت به دنبال این است که اقتصاد کشور بر مبنای ریال اداره شود بنده هستم.

فاطمی امین در ادامه اظهار کرد: این بسیار اشتباه است که پول آب، برق و گاز و دستمزد ریالی بوده اما قیمت محصول دلاری باشد. وزارت صمت ۳۰ درصد اقتصاد کشور را در دست دارد. در کل دنیا ۹۰ رشته فعالیت وجود دارد که ۲۷ رشته از این فعالیت های اقتصادی به وزارت صمت باز می گردد. وزارتخانه ای که ۳۰ درصد تولید کشور را در دست داشته و یک سوم کل فعالیت ها را در بر می گیرد در طول دولت قبلی ۴ تا سرپرست داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی