English

معاونت زنان ریاست جمهوری:

از طرح‌های تولیدکنندگان حجاب حمایت می‌کنیم

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از برقراری ارتباط بین کارگروه عفاف و حجاب معاونت زنان و تولیدکنندگان محصولات حجاب خبر داد و اعلام کرد: با ارتباط مستمر تلاش می‌کنیم برخی از طرح‌ها و ایده‌های این تولیدکنندگان را به نتیجه برسانیم.

از طرح‌های تولیدکنندگان حجاب حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، انسیه خزعلی با حضور در سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، از بخش عفاف و حجاب این نمایشگاه بازدید و با مسئولان و غرفه‌داران این بخش به گفت‌وگو پرداخت.

وی در پاسخ به اینکه «به عنوان خانمی که از محصولات حجاب استفاده می‌کنید، این نمایشگاه چه معایب و مزایایی داشت؟»، گفت: این بخش از نظر مکانی اشکال داشت. فضا خیلی محدود بود و موجب شده غرفه‌داران مجبور شوند کالاهای خود را به صورت فشرده در غرفه‌ها قرار دهند که همین مسئله قدرت نمایش و عرضه محصولات را کاهش داده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده یکی دیگر از اشکالات بخش عفاف و حجاب نمایشگاه قرآن را قیمت‌ محصولات دانست و افزود: اگرچه همه غرفه‌داران مدعی بودند که پایین‌ترین قیمت را ارائه می‌کنند اما به نظر می‌رسد قیمت‌ها باز هم بالاست و قدرت خرید مردم لااقل در برخی از کالاها به این قیمت‌ها نمی‌رسد.

خزعلی در تبیین محاسن این بخش گفت: بسیاری از غرفه‌داران، سرپرست خانوار و در حال ارائه تولیدات خود بودند همچنین بسیاری از این تولیدکنندگان از شهرهای مختلف و مناطق جنوب شهر بودند و شرایطی داشتند که در وضعیت عادی نمی‌توانستند کالاهای خود را ارائه کنند و نمایشگاه قرآن امکان عرضه محصولاتشان را فراهم کرده است.

وی مزیت مهم‌تر این نمایشگاه را فراهم کردن امکان خرید محصولات حجاب برای خانواده‌های مذهبی دانست که با اعضای خود در نمایشگاه قرآن حضور دارند و در کنار بازدید از نمایشگاه قرآن می‌توانند ملزومات عفاف و حجاب را نیز تهیه کنند.

با توجه به اینکه برای کاهش قیمت محصولات حجاب باید این محصولات جزو کالاهای فرهنگی قرار گیرد، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به اینکه معاونت برای کمک به رفع مشکلات این تولیدکنندگان چه اقداماتی می‌تواند انجام دهد؟ گفت: طرحی که تولیدکنندگان حجاب برای قرار گرفتن این محصولات در زمره کالاهای فرهنگی به مجلس ارائه کرده‌اند هنوز به مرحله تصویب نرسیده است و تا وقتی که طرح به تصویب نرسد و قانونی نشود، هیچ قولی نمی‌شود داد اما در مجموع باید از تولیدی‌هایی که در زمینه چادر، مانتو و لباس‌های عفاف و حجاب فعالیت می‌کنند، پشتیبانی شود.

خزعلی ادامه داد: وام‌هایی باید در اختیار تولیدکنندگان محصولات حجاب قرار گیرد و دولت از جهت واردات مواد اولیه مورد نیاز این تولیدکنندگان و فراهم کردن بازار فروش از تولیدکنندگان محصولات حجاب پشتیبانی کند همچنین دولت می‌تواند با تسریع حمایت از آن‌ها امکان افزایش تولیدات و کاهش قیمت‌ها را فراهم کند و ما به دنبال تحقق این امور هستیم.

وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه قرآن نشستی با دست‌اندرکاران فعال و تولید کننده محصولات حجاب برگزار کرده است، گفت: مقرر شد تولیدکنندگان محصولات حجاب طرح‌هایشان را به ما ارائه کنند و امیدواریم بتوانیم این طرح‌ها را پیگیری کنیم.

خزعلی در پایان اظهارکرد: قرار شد ارتباط تنگاتنگی بین تولیدکنندگان محصولات حجاب با کارگروه عفاف و حجاب معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده برقرار شود و ما کارگروه عفاف و حجاب معاونت را به این تولیدکنندگان متصل کردیم تا بتوانند به صورت مستمر در تماس باشند و برخی از طرح‌ها و ایده‌های این تولیدکنندگان را دنبال کنیم و به نتیجه برسانیم.

 

بیشتر بخوانید:

مجلس با تصویب لایحه «امنیت زنان» جایگاه قانونی آن را تثبیت کند

بیش از ۳ هزار زن سرپرست خانوار مشغول به کار شده‌اند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه