English

میرکاظمی:

اجازه نمی‌دهیم هرکسی بخواهد از فشار سیاسی و رسانه‌ای استفاده کند/از منادی شکایت کردم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما جلوی هرکسی که بخواهد از فشار سیاسی و رسانه‌ای و سایر ابزارهای در اختیارش استفاده کند تا دولت را بی‌انضباط کند ما محکم می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم.

اجازه نمی‌دهیم هرکسی بخواهد از فشار سیاسی و رسانه‌ای استفاده کند/از منادی شکایت کردم

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود میرکاظمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره علت تاخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان، اظهار کرد: گزارش‌های سازمان‌ها منتشر شده و گفته شده که ما ۲۷ اسفند متوجه شدیم آنچه آموزش و پرورش انجام می‌دهد بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بار مالی در سال ۱۴۰۱ و بیش از ۸ هزار میلیارد تومان هم اضافه بار مالی در ۱۴۰۲ دارد که خلاف قانون است و در اختیار دولت هم نیست.

وی افزود: دولت می‌تواند طبق قانون حداکثر ۱۰ درصد افزایش را انجام دهد، بنابراین گفتیم یا باید اصلاح قانون شود که فرصت بسیار کم بود و در آن زمان فرصت این کار نبود و به همین دلیل گفتیم که کارهای بهمن‌ماه را انجام دهید و برای اسفند اجازه دهید در فروردین بررسی انجام شود و مجوزهای قانونی صادر و تامین منبع صورت گیرد تا بی‌قانونی رخ ندهد که متاسفانه نشد و آن اقدامات رخ داد.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اما آنچه در مجلس اتفاق افتاد این است که یکی از افرادی که تشویق به خلاف قانون می‌کند خود آقای منادی است، او در مورد استادان دانشگاه‌ها هم شاهد بودیم که «الف» را در قانون نوشت و از دولت انتظار داشت «ب» را انجام دهد. این نشدنی است. ما ملزم به قانون هستیم.

میرکاظمی با بیان اینکه من از نمایندگان مجلس تشکر می‌کنم که به انضباط مالی تاکید دارند، یادآور شد: ولی آقای منادی یکی از کسانی بود که تحریک‌کننده آموزش و پرورش برای تخلف محسوب می‌شد و ما شکایت خود از ایشان را رسماً به دستگاه نظارتی ارجاع داده‌ایم. من نهم فروردین این گزارش را فرستادم که ایشان هم تحریک‌کننده است و هم تشویق‌کننده به بی‌انضباطی است.

وی افزود: ما اگر این کارها را انجام می‌دادیم دستگاه‌های نظارتی باید سئوال می‌کردند که چرا سازمان برنامه و بودجه با بی‌انضباطی عمل کرده است. ما سال گذشته ۹۷ درصد تحقق منابع داشتیم که شاید جزو سال‌های نادر بعد از انقلاب است که منابع و مصارف باهم همپوشانی پیدا می‌کند بدون اینکه بدهی یا استقراض صورت گرفته باشد.

میرکاظمی تاکید کرد: این خط قرمز ماست و ما جلوی هرکسی که بخواهد از فشار سیاسی و رسانه‌ای و سایر ابزارهای در اختیارش استفاده کند تا دولت را بی‌انضباط کند ما محکم می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم. در گذشته اجازه نداده‌ایم و در آینده هم اجازه نخواهیم داد. آقای منادی هم باید این را بداند! ایشان دارد خودش را تبرئه می‌کند، در حالی که باید پاسخ دهد چرا آموزش و پرورش را تحریک می‌کند به اینکه بی‌انضباطی کند.

وی ادامه داد: ما گزارش ایشان را داده‌ایم و قطعاً آن را پیگیری می‌کنیم. ما ملزم به رعایت قانون هستیم. بگویند کجا قانون رعایت نشده؟ اینکه پوپولیستی رفتار کنند و از نردبان معلمان بالا روند تا چهارتا رأی جمع کنند، باعث نمی‌شود نظم و انضباط مالی دولت دچار خدشه شود. ما محکم ایستاده‌ایم و در آینده هم اجازه این کار را به احدی نخواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه