English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

دستاوردهای سیاسی دولت سیزدهم/ ازتوافقات کلیدی در خاورمیانه تا برملا کردن توطئه‌های دانشگاه جرج تاون

دولت سیزدهم در یک سال گذشته علاوه بر اینکه توانسته همکاری راهبردی با کشورهای خاورمیانه همچون عربستان و امارات داشته باشد و مانع حضور گسترده تر غرب در خاورمیانه شد، دست توطئه چینان و ضد انقلاب ها در کادرسازی و نفوذ در قشر خاکستری را برملا کرد

دستاوردهای سیاسی دولت سیزدهم/  ازتوافقات کلیدی در خاورمیانه تا برملا کردن توطئه‌های دانشگاه جرج تاون

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، در یک سال گذشته مهمترین دستاورد سیاسی دولت سیزدهم ترمیم و توسعه روابط با برخی همسایگان همچون عربستان و امارات بوده که در سایه بی مهری دیپلماتیک دولت قبل به سبب رویکرد غربگرایی قرار گرفته بودند و توسعه این روابط باعث حضور قوی تر ایران در معاملات منطقه و خاورمیانه شدن است. در واقع  توسعه روابط استراتژیک با چین و روسیه و کشورهای همسایه از جمله این موارد بازدارنده ای است که منجر به کوتاه شدن پای بیگانگان در منطقه خواهد شد. 

از طرف دیگر دولت رئیسی رویکرد جناحی و ترجیح منافع حزبی بر منافع ملی را کنار گذاشت، زیرا آن مسأله سبب می‌شد مردم و کشور خسارت‌های زیادی متحمل شوند که یکی از آن‌ها محروم شدن از مدیران با تجربه به دلیل گرایش سیاسی بود.

دولت سیزدهم توانست برخورد جناحی را به حداقل رسانده و ملاک عمل در واگذاری مسئولیت را توانمندی و دلسوزی افراد قرار دهد و همین موضوع زمینه توسعه روابط خارجی در خاورمیانه را فراهم کند تا توافقات ارزی هم حاصل شود و به نوعی فشار برجامی که غربی ها در چند وقت اخیر وارد کرده بودند تا در پی اغتشاشات اخیر منافع بیشتری را از ایران اخذ کنند شکست خورد.

از سوی دیگر توسعه روابط منطقه ای باعث شده تا کشور ایران با توجه به بازار 400 میلیون نفری که در اطراف و همسایگان خود دارد فرصت سازی کند و در دولت سیزدهم روند بازارسازی بین المللی در این حوزه انجام شود و در این راستا شاهد افزایش صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی و تولیدی به کشورهای منطقه بوده ایم.

 

ارتقای جایگاه زنان در کشور

 

همچنین دولت سیزدهم در رابطه ارتقای جایگاه زنان در کشور ساکت ننشسته و با تاکید بر مواد مشخص در قانون اساسی به منظور حفظ حقوق زنان و جلوگیری از تبعیض علیه آنها، از جمله بند 14 اصل سوم قانون اساسی که بر تأمین حقوق همه جانبه افراد اعم از زن و مرد و ایجاد امنیت قضائی عادلانه برای همه و تساوی عمومی در برابر قانون تأکید کرده است.

همچنین اصل 20 و 21 که به ترتیب به برابری همه در برابر قانون و نیز وظیفه دولت به تضمین حقوق زنان در تمام جهات تأکید کرده به طوری که قانون کاهش ساعات کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص تصویب کرد، در این راستا زنان کارمند دارای شرایط خاص از جمله زنان دارای معلولیت یا آنهایی که فرزند یا همسر بیمار و دارای معلولیت ونیز زنان با فرزندان کمتر از 6 سال، همچون زنان سرپرست خانوار می‌توانند سی و شش ساعت در هفته کار کنند اما حقوق کامل بر اساس چهل و چهار ساعت در هفته را دریافت کنند.

همچنین الحـاق یـک تبصـره بـه بنـد 1 تصویب نامـه مربوط به مـدت مرخـصی زایمـان و افزایـش مرخصـی زایمـان زنـان شـاغل در بخشهـای دولتـی و غیردولتـی از ۶ مـاه بـه ۹ مـاه با پرداخت حقوق و مزایا در هیئـت دولـت تصویب شده؛ همچنین پدران نیز می‌توانند 14 روز مرخصی برای تولد فرزندشان دریافت کنند و این در راستای کمک به پدران برای مشارکت فعالتر در مراقبت از کودکان است.

طرح جوانی جمعیت هم در دولت رئیسی اجرایی شد، هرچند کاستی های داشته که وزیر کار دلیل عدم تحقق وعده های این طرح را نداشتن اعتبارات لازم عنوان کرد و به خبرگزاری موج خبر داد در آخرین جلسه کاری هیات دولت بندهای حمایتی جدیدی در قالب طرح جوانی جمعیت دیده شده است و تلاش خواهد شد سال آینده اجرای آن تقویت شود.

هرچند نباید اقدامات ضد انقلاب ها را در طول یکسال اخیر نادیده گرفت و تلاش کردند با تاثیر بر قشر خاکستری جامعه آنها را به اسم اعتراضات مدنی وارد یک اغتشاش بزرگ کنند به طوری که در دانشگاه جرج تاون و در تجمع سران ضدانقلاب شروع به کادرسازی کردند و به بیانیه اخیر میرحسین موسوی مهر تاییدی بر اقدامات آنها برای جذب از داخل بود و حمایت شورای چهارنفره جرج تاون از این بیانیه و حمایت مولوی عبدالحمید تمام معادلات برای فشار حداکثری غرب علیه ایران را نمایان کرد.

 

بیشتر بخوانید:

بزرگترین اتفاقات اقتصادی ایران در سال 1401؛ از شانگهای تا وین

سال 1401 در یک نگاه/ هر آنچه در حوزه ورزش گذشت؛ از قهرمانی تا مهاجرت

سال 1401 در یک نگاه/ هر آنچه در حوزه فرهنگ و هنر گذشت

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه