English

قالیباف:

مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند در موضوع مغایرت با سیاست‌های کلی ورود کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند در موضوع مغایرت با سیاست‌های کلی ورود کند و آن را از طریق شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و باید این رویه دنبال شود.

مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌تواند در موضوع مغایرت با سیاست‌های کلی ورود کند

به گزارش خبرگزاری موج، الیاس نادران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، اظهار داشت: در هیچ جای آئین‌نامه نیامده که باید مجلس شورای اسلامی نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام را در مصوبات تأمین کند.

وی متذکر شد: در گذشته رویه اینگونه بود که اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام نظراتی داشت، به شورای نگهبان می‌داد و شورای نگهبان آن را به مجلس ارسال می‌کرد و نسبت به آن اصرار هم نداشت، اما الان رویه تغییر یافته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درباره بودجه نه مجمع تشخیص مصلحت نظام، بلکه هیأت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارنظر می‌کند و آنجا کارمندی نشسته و آنها را به مجلس شورای اسلامی منتقل می‌کند. باید از شأن مجلس دفاع شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد و تصمیمات هیأت عالی نظارت هم بر اساس بند ۲ اصل ۱۱۰ است که نباید مصوبات مجلس شورای اسلامی مغایرتی با سیاست‌های کلان داشته باشد و آن هم از طریق شورای نگهبان ارسال می‌شود، یعنی ارتباطی با مجمع ندارد و حتماً شورا باید به مجلس ارائه دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته ممکن است در روش اشکالاتی باشد که بنده به این موضوعات معترض می‌شوم، اما به هر حال هیأت عالی نظارت می‌تواند در موضوع مغایرت با سیاست‌های کلی ورود کند و آن را از طریق شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و باید این رویه دنبال شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه