English

محمد مخبر:

رفتارهای سنجیده دولت باعث کم شدن مشکلات کشور شده است

معاون اول رئیس جمهور گفت: اگر رفتارهای سنجیده دولت وجود نداشت، قطعاً امروز با مسائل و مشکلات جدی تری روبرو می‌بودیم.

رفتارهای سنجیده دولت باعث کم شدن مشکلات کشور شده است

به گزارش خبرگزاری موج، مراسم تجلیل از برگزیدگان ادوار و برترین‌های سی امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه کشوری با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

مخبر در این مراسم که در سالن اجلاس سران برگزار شد با ابراز خرسندی از تقارن این مراسم با میلاد باسعادت امام زمان (عج) گفت: انتظار، اوج کمال خواهی برای بشریت است و این موضوع به دین اسلام و ادیان الهی منحصر نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نگاه امام خمینی (ره) به دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان نگاهی خاص بود، تصریح کرد: از نگاه امام چه پیش از انقلاب اسلامی و چه پس از آن، دانشگاه نقطه تحول و محل پیشرانی است و از همین رو دانشگاهیان نقش مؤثری در پیش و پس از انقلاب ایفا کرده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور با یادآوری حضور و نقش دانشگاهیان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی نیز کشور ما حتی از داشتن سیم خاردار و ساده‌ترین ادوات جنگی محروم بود ولی دانشگاهیان و نخبگان در آن زمان با تدبیر و ساخت این ملزومات جنگی و امروز با تولید تجهیزات پیشرفته نظامی، کشور را به نقطه‌ای رسانده‌اند که حتی تصور اقدام نظامی علیه ملت ایران نیز از ذهن دشمنان محو شده است.

مخبر در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و ترفندهای دشمنان برای آسیب رسانی به کشور، گفت: دشمنان سه موضوع را به صورت توأمان دنبال می‌کنند که یکی تغییر باورهای مردم است. در رژیم شاهنشاهی سلب اعتماد به نفس و ترویج این تفکر که ما توانایی نداریم یک رویکرد جدی بود اما امروز باور «ما می‌توانیم» به طور جدی در کشور شکل گرفته است.

وی ادامه داد: تغییر در فکر و اندیشه ترفند دیگر دشمنان است و امروز در علم روانشناسی ثابت شده که اندیشه مثبت یا منفی مردم می‌تواند در سرنوشت یک کشور تأثیر جدی داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان تغییر رفتار جامعه را نیز به عنوان یک هدف دنبال می‌کنند، افزود: اگر این سه تغییر در جامعه رخ دهد تغییر در ساختار شکل می‌گیرد و امام خمینی (ره) با تغییر در همین سرفصل‌ها توانستند رژیم شاهنشاهی را از پیش رو بردارند.

مخبر با بیان اینکه دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به کار با مشکلات متعدد روبرو بود، تصریح کرد: اگر باور ما می‌توانیم و اعتقاد به امکانات و ظرفیت‌های کشور نبود و اگر رفتارهای سنجیده دولت وجود نداشت، قطعاً امروز با مسائل و مشکلات جدی تری روبرو می‌بودیم.

معاون اول رئیس جمهور خطاب به دانشجویان و دانشگاهیان کشور گفت: شما سرمایه‌های بزرگی برای کشور هستید و هیچ سرمایه‌ای مهم‌تر و با ارزش تر از شما در کشور وجود ندارد چرا که با شما می‌توانیم هزاران ظرفیت مادی را در کشور ایجاد کنیم.

مخبر با تأکید بر اینکه امروز سرمایه گذاری در کشور و امکانات و ظرفیت‌ها بسیار فوق العاده است، بر لزوم توجه نکردن به منفی بافی های دشمنان و پژواک آن در میان برخی افراد در داخل کشور تأکید کرد و اظهار داشت: امروز به لحاظ منابع غنی خدادادی، درآمدها و ذخایر ارزی در بهترین شرایط قرار داریم و برخی از کشورها و دشمنان تلاش کردند تا بعد از عدم دستیابی به اهداف خود در اغتشاشات خیابانی در موضوع ارز به کشور آسیب وارد کنند که مانند موارد قبلی موفق نمی‌شوند به این اهداف نیز دست پیدا کنند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حکمرانی نیازمند اقتدار است و اقتدار مؤلفه‌های مختلفی دارد گفت: برای اداره کشور و دستیابی به مؤلفه‌های اقتدار، به نخبگان، دانشجویان و دانشگاهیان نیاز جدی داریم.

وی با اشاره به بهره گیری از همه ظرفیت‌های کشور برای حل مشکلات، افزود: بهترین نظرات و دیدگاه‌ها را از نخبگان و دانشگاهیان دریافت کرده‌ایم و امروز نیز با بهره گیری از همین پیشنهادات سازنده به حول و قوه الهی بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

مخبر با تأکید بر اینکه آینده کشور کاملاً روشن است، اظهار داشت: قطار پیشرفت با سرعت به راه افتاده و این گردنه را نیز مانند سایر مشکلات پشت سر خواهیم گذاشت و از این مرحله عبور خواهیم کرد.

در این مراسم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دانشجویان به عنوان سرمایه‌های مهم کشور یاد کرد و گفت: دانشجویان برتر ادوار گذشته امروز به اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها تبدیل شده‌اند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم با تأکید بر اهمیت اساتید و دانشجویان به عنوان مهم‌ترین عوامل مؤثر در نظام آموزشی کشور، گفت: دانشجویان موفق کسانی هستند که دائماً به دنبال آموزش باشند و از دریای اطلاعات بهترین‌ها را برگزینند و به کار گیرند.

در این مراسم همچنین با حضور معاون اول رئیس جمهور از برترین‌های سی امین دوره جشنواره دانشجوی نمونه قدردانی شد.

 

بیشتر بخوانید:

ایران درک واقع بینانه‌ای از ظرفیت‌های آفریقا دارد

روابط تهران و مسقط روابطی بسیار صمیمانه و ممتاز است/ رفع مشکلات بانکی در اولولیت مناسبات است

نیروی انسانی تحصیلکرده نقش منحصر به فردی در توسعه کشور دارد / دولت سیزدهم به شرکت‌های دانش بنیان کمک می‌کند

گسترش بخش خصوصی برای توسعه روابط اقتصادی تهران – هراره الزامی است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی