English

رئیس جمهور در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر:

حفظ محیط زیست برای ما مهم است/ آمادگی دولت برای اصلاح لایحه ته لنجی

رئیس جمهور گفت: بحث کالاهای ته لنجی داد و ستدی به شمار می‌رود و بعنوان کار سنتی و قدیمی منطقه که ریشه در سالهای گذشته دارد شناخته می شود.

حفظ محیط زیست برای ما مهم است/ آمادگی دولت برای اصلاح لایحه ته لنجی

به گزارش خبرگزاری موج، سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر اظهار کرد: مدیران برای ارائه خدمات صادقانه به مردم نگاه تحولی داشته باشند چرا که مردم انتظارات به حقی از این دولت دارند و ضروری است مدیران به خواست های مردم توجه کنند.

وی با اشاره به اینکه نگاه تحولی مدیران به استان بوشهر ضروری است تاکید کرد: کندی کار را در بروکراسی سازمانی کشور شاهد هستیم که باید این وضعیت متحول شود. نگاه مدیران باید متحول شود و سپس در دیگر بخش‌ها تحول را شاهد باشیم.

سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه چابک‌سازی و تحول باید به صورت جدی دنبال شود اظهار داشت: مشکلات با نامه و تلفن حل نمی‌شود بلکه باید مسائل به صورت شبانه‌روزی و با انگیزه بالا دنبال شود.

وی با بیان اینکه موانع نباید باعث کندی کار و تلاش مسئولان شود افزود: خیلی از مسائل در همین جلسات و پشت همین میزها حل می‌شود و باید با یک نگاه کلان برای حل مسائل تلاش کنیم.

وی  افزود: اخلاص ، عزم ، اراده و تلاش خستگی ناپذیر حاج قاسم الگوی مناسبی برای ما مدیران در گره گشایی از مشکلات مردم و خدمت به جامعه است.

رئیس جمهور یادآورشد:  رمز موفقیت همه ما مدیران در توجه و توکل به خدا و توصل به صاحب الزمان است چرا که این مهم باعث می شود تا بسیاری از موانع از پیش روی ما  مسولان برداشته شود.

رئیسی اظهارکرد: بهترین زمینه قرب ما مدیران بعد از انجام واجبات و ترک محرمات خدمت به مردم است.

رئیس جمهور اضافه کرد: در روزی که شهدا رفتند تصور این وضعیت را نداشتند ولی خداوند آنها را نام‌آور کرد.

رئیس جمهور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را الگویی برای همگان دانست و بیان کرد: شهید سلیمانی در سخت‌ترین شرایط کارهای بزرگی را انجام داد و همه ما باید از ایشان الگو بگیریم. مکتب شهید سلیمانی را باید در امور مختلف نهادینه کنیم.

وی نگاه تحولی به کارها را یک ضرورت دانست و گفت: چهار دهه از انقلاب اسلامی گذشته و پیشرفت‌های بزرگی را شاهد هستیم و در شرایط کنونی مردم منتظر تحول در کارها هستند.

ابراهیم رئیسی به متحول شدن چهره شهرها و روستاها اشاره کرد و افزود: در روستاها امکانات خوبی فراهم شده است و زیرساخت‌های مناسب نظیر جاده، مدرسه، خانه بهداشت، گاز، آب و برق به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه باید اقتصاد در روستاها مد نظر قرار گیرد تصریح کرد: باید کاری کنیم که کشاورزی برای کشاورزان به‌صرفه باشد و اقتصاد روستا نیز فعال باشد و شاهد ماندگاری مردم روستاها باشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: بین وضع مطلوب و وضع موجود تفاوت وجود دارد و باید تلاش کنیم که از وضعیت کنونی به وضعیت مطلوب برسیم و این کار را باید من و شما به عنوان خادمان مردم انجام دهیم.

وی با تقدیر از کارهای صورت گرفته در استان بوشهر افزود: توقع داریم هر کاری که به تاخیر افتاده مانند راه‌آهن بوشهر - شیراز جبران شود.

ابراهیم رئیسی با بیان اینکه کار مردم نباید روی زمین بماند اضافه کرد: مسئولان فرهنگی در استان بوشهر با محوریت امام جمعه، هویت اسلامی بوشهر و مقاوت که ریشه در صدها سال این استان دارد باید حفظ شود و توسعه یافتگی باید در راستای حفظ این هویت باشد .

وی به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر از جمله دریا و ساحل اشاره کرد و ادامه داد: ما حدود پنج هزار کیلومتر ساحل داریم ولی سه تا چهار درصد از درآمد ناخالص ما از طریق دریا است که باید کار تحولی در این زمینه صورت گیرد.

رئیسی با تاکید بر استفاده از نیروهای مردمی، سرمایه‌های انسانی و بومی گزینی گفت: اولویت در همه دستگاه‌ها باید استفاده  از نیروهای بومی باشد مگر اینکه تخصصی در استان وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه دانشجویی که در دانشگاه بوشهر تحصیل می کند باید بداند زمینه کار در این استان وجود دارد گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها متولی ایجاد شغل نیست بلکه همه دستگاه‌های دور این میز می‌توانند شغلی که منجر به فعالیت و خط تولید شود ایجاد کنند.

رئیسی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی گفت: همه مدیران موظف هستند برای ایجاد زمینه اشتغال در استان تلاش کنند.

وی با تاکید براینکه تحصیلکردگان و نخبگان از سرمایه‌های کشور به شمار می‌روند اظهار کرد: با وجود اینکه آمارها نشان می‌دهد بیکاری در استان کاهش و اشتغال افزایش یافته اما باز هم این کفایت ندارد و رفع مشکل اشتغال نیازمند یک کار جهادی است.

وی افزود: اقتصاد دریا، کشاورزی، دیجیتال و صنایع پایین دستی که اشتغالزا هستند در استان بوشهر فراهم است.

رئیسی در خصوص مسئولیت اجتماعی صنایع در استان بوشهر گفت: به همه وزارتخانه‌ها و شرکت‌ها تاکید می‌کنم در این زمینه اهتمام ویژه داشته باشند و نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود در منطقه همت کنند.

رئیس جمهور در خصوص ساماندهی کالاهای همراه مسافر، ته لنجی یا ملوانی با اشاره به درخواست یکی از طلایه داران این استان در رابطه با جدا کردن خرج ملوانان از کوله بران و اینکه اینها یک مساله و آنها مساله جداگانه ای دارند گفت: این مساله منطقی است چون ۲ موضوع است و می تواند در ۲ بخش مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی افزود: باید به گونه ای رفتار کرد که فعالان در کالای همراه ملوان به زندگی خود برسند و از طرفی بحث صادرات و وادرات هم نقض نشود و روی برخی کارهای تجاری هم تاثیر مثبت و نه منفی داشته باشد.

وی اظهار کرد: بحث کالاهای ته لنجی داد و ستدی به شمار می‌رود و بعنوان کار سنتی و قدیمی منطقه که ریشه در سالهای گذشته دارد شناخته می شود.

رئیسی ادامه داد: استاندار، نمایندگان مردم در مجلس و معاون اجرایی با ملوانان و سایر دست اندرکاران این بخش بنشینند نقطه نظرات آنها را بشنوند و این لایحه تهیه شده اگر معلوم شود که در جایی باید اقدام سریعی صورت گیرد این آمادگی در دولت است به نحوی که این عزیزان دچار مشکل نباشند.

وی تاکید کرد: ما معتقد هستیم مساله کالای همراه مسافر و ته لنجی باید به گونه ای مدیریت شود که هم مشکل ته لنجی و ملوانان حل شود و هم به قوانین تجاری و اقتصادی کشور خللی وارد نشود.

رئیسی با اشاره به اینکه برخی از کارها با پیگیری خوب انجام شده از جمله مساله کالاهای اموال تملیکی یادآورشد: در سفر قبل وضعیت انبارها مناسب نبود که دوستان قضایی وارد کار شدند احکامی که مربوط به آنها بود انجام، احکام صادر و انبارها سامان یافت.

وی با بیان اینکه این میز؛ میز مبارکی است چرا که همه کارها پشت این میز انجام می‌شود افزود: همکاری جدی بین بخش اجرایی و قضایی موجب شد امروز کار در بخش انبارهای اموال تملیکی به سامان برسد.

به گفته رئیسی مسائل مهم باید در شورای اداری مطرح شود و با استفاده از حوزه اختیارات خود نسبت به حل سریع مسائل اقدام شود.

رئیس جمهور در خصوص محیط زیست گفت: حفظ محیط زیست برای ما مهم است اما نباید مانعی برای سرمایه گذاری و تولید باشد.

وی خطاب به رئیس سازمان محیط زیست گفت: برخی از مراکز تولیدی ما الان منتظر نظر محیط زیست هستند نباید اینگونه باشد اگر جایی واقعا معلوم باشد محیط زیست نکته ای دارد دلایل آن را مطرح کنید تا مردم و تولید کننده بداند.

رئیسی افزود: اینطور نباشد که بگویند هرجا بخواهد کاری انجام شود محیط زیست به کار، گیر می دهد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری که براساس سخنان استاندار بوشهر قرار است در استان سرمایه گذاری کند نباید مشکل محیط زیست داشته باشد بلکه باید با همت بالا کار بررسی شود.

وی با اشاره به اهمیت نظر کارشناسان گفت: اگر نظرات کارشناسی منتهی به متوقف شدن کارهای توسعه کشور شود اصلا نباید زیر بار این نظرات رفت.

رئیسی با اشاره به اینکه برخی کارشناسان می گویند به طور مثال خرچنگی از این نقطه عبور کرده باید این محل مورد توجه باشد دروغ هم نمی گویند اما حفظ محیط زیست را ما ضروری می دانیم و همه توسعه ها باید با نظر محیط زیست باشد و یک امر قانونی است لازم است اما نباید به نحوی باشد که موجب مشکلات شود نظرات کارشناسی دقیق باشد همه تابع آن هستیم  و در این رابطه هیچ نکته ای وجود ندارد.

وی گفت: آنچه در دور اول و دوم سفر به استان بوشهر مصوب شده است، باید با شجاعت و جدیت مدیران دنبال شود.

رئیسی افزود: دستگاه‌های نظارتی کمک‌کار مدیران هستند نه اینکه مچ‌گیر مدیران باشند ناظران بهترین کمک برای دولت هستند ولی بگذارند کارها با شجاعت و جدیت دنبال شود شرط موفقیت در کارها داشتن شجاعت است.

 

بیشتر بخوانید:

دولتمردان تمام توان خود را در جهت رفع مشکلات و پیشرفت کشور به کار می‌گیرند

ساخت ۶ هزار و ۹۲۱ واحد نهضت ملی مسکن در بوشهر افتتاح و آغاز شد

بهره‌برداری رسمی از ۱۵ طرح بزرگ آب و برق

مشکل اعتباری برای توسعه میادین نفت‌وگاز نداریم/ ایران صاحب فناوری گاز مایع برای مصارف داخلی خواهد شد

افتتاح پالایشگاه فاز۱۴ پارس جنوبی برای ما اقتدار آفرین است /مدیریت‌مصرف در وزارت نفت فعال شود /حقوق کارگران به تعویق نیافتد

ابراهیم رئیسی از پروژه مایع‌سازی گاز طبیعی در پارس جنوبی بازدید کرد

دشمن به دنبال ناکامی در اغتشاشات خیابانی، به ایجاد اغتشاش ارزی روی آورد/ ذخایر ارزی کشور نگران‌کننده نیست

همت بزرگی را در اجرای طرح‌های حوزه آب شاهد هستیم/۱۵ هزار میلیارد تومان در حوزه آب بوشهر هزینه شد

ذخایر ارزی در کشور به هیچ‌عنوان نگران‌کننده نیست/ مردم ما دست دشمنان را خوانده‌اند

درصد اشتغال در این دولت افزایش یافته است/ از وعده یک میلیون شغل در سال عقب نیستیم

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی