English

امیرعبداللهیان:

برخی دولت‌های اروپایی در اغتشاشات اخیر دچار خطای تحلیل شدند

وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای اسپانیایی خود، با اشاره به اغتشاشات اخیر در ایران گفت: برخی دولت‌های اروپایی در اغتشاشات اخیر دچار خطای تحلیل شدند.

برخی دولت‌های اروپایی در اغتشاشات اخیر دچار خطای تحلیل شدند

به گزارش خبرگزاری موج، حسین امیرعبداللهیان روز پنجشنبه در تماس تلفنی با خوزه مانوئل آلبارز وزیر خارجه اسپانیا درباره مهمترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رابطه تاریخی ایران و اسپانیا، روابط دو کشور را خوب ارزیابی و از آمادگی برای توسعه روابط در زمینه‌های گوناگون استقبال کرد.

امیرعبداللهیان از ارسال پیام پادشاه اسپانیا به رئیس جمهور کشورمان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تشکر کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اغتشاشات اخیر در ایران و سواستفاده جریان‌های تروریستی از این شرایط گفت: متأسفانه برخی از دولت‌های اروپایی تحت تأثیر دروغ سازی گروهک تروریستی منافقین که سال‌ها در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا قرار داشت، دچار خطای تحلیل شدند.

خوزه مانوئل آلوارز، وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این گفت و گو، به روابط خوب دو کشور اشاره کرد و بر ادامه همکاری‌های دو کشور تأکید کرد.

طرفین ضمن تبادل درودهای گرم مقامات عالی دو کشور در خصوص آخرین تحولات اوکراین، همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و لغو تحریم‌ها رایزنی کردند. وزیر امور خارجه اسپانیا همچنین درباره برخی از موضوعات کنسولی میان دو کشور رایزنی و تبادل نظر کرد.

 

بیشتر بخوانید:

کمک‌های بین‌المللی با هزینه‌های مهاجران افغانستانی برای ایران، متناسب نیست

پنجره توافق همچنان باز است اما برای همیشه باز نخواهد ماند / با رسانه‌ها اظهارات فریبنده‌ای را بیان می‌کنند که کاملا با حرف‌های‌شان تفاوت دارد

اواخر ماه جاری میلادی وزیرخارجه ایران به مسکو سفر می‌کند

رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و تونس

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه