English

اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

موزه ملی سینما را نمی‌فروشیم/جشنواره‌های فجر امسال کاملا مردمی بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فروش موزه ملی سینما در راستای طرح مولد سازی را تکذیب کرد و گفت: این مساله صحت ندارد.

موزه ملی سینما را نمی‌فروشیم/جشنواره‌های فجر امسال کاملا مردمی بود

به گزارش خبرگزاری موج، محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره فروش موزه ملی سینما در ارتباط با طرح مولد سازی گفت: موزه ملی سینما از مفاخر فرهنگی هنری کشور است، این خبر صحت ندارد، طی یک سال و نیم اخیر کارهایی برای به روز آوری انجام دادیم.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره فجر اظهار کرد: آنچه امسال در جشنواره فجر داشتیم شور، شوق، هیجان و حضور قوی مردم و هنرمندان هم در تهران و هم در مراکز استان ها بود.
وی تصریح کرد: یکی از ویژگی های جشنواره کاملا مردمی بودن آن است، این جشنواره ها جزء مهمترین ها در سراسر دنیا است و با حضور نزدیک مردم هم در تماشای فیلم، اجرای کنسرت و تئاتر برگزار شد و در واقع عدالت فرهنگی دولت به تمام معنا خودش را نشان داد.
وزیر فرهنگ همچنین بیان کرد: جدا از توزیع نکته مهم تولید کارها در جشنواره بود، در جشنواره امسال تلاش شد از همه نقاط کشور، سیستان و بلوچستان، خوزستان، آذربایجان غربی، کردستان و... محلی برای دیده شدن وجود داشته باشد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: نکته مهم حضور هنرمندان بود. از تمام هنرمندان تشکر می‌کنم که با همه گرایش ها و سلایق پر رنگ در صحنه حاضر شدند. خیلی تلاش کردند تا جشنواره‌ را از هنرمندان خالی کنند، از همه آن هایی که حاضر شدند تشکر می کنم. برای ما این مساله مهمی است کسانی که در چنین روزهای سخت و دشوار پای مردم و نظام اسلامی ایستادند حتما مورد عنایت ویژه خدا هستند و ما هم در دولت رفتارها را مطابق با این کنش و رویکرد تنظیم می کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به آغاز ثبت نام حج سال 1402 گفت: در این زمینه دولت حمایت ویژه‌ داشته، مصوبه خوبی داشتیم تا ان شاء الله زائران خانه خدا به این نگاه دولت با دغدغه کمتری در مراسم حاضر شوند. همچنین با دوستان در دولت جلسه خواهیم داشت تا امکانات بهتری در اختیار زائران قرار گیرد.
اسماعیلی در ادامه درخصوص کیفیت کاغذ مازندران برای صنعت چاپ هم اظهارکرد: کاغذ مازندران در چند نوع تولید می شود با ناشران جلسه داشتیم بخش عمده ای از کارها را با کاغذ مازندران انجام می دهیم، این نوع کاغذ بهترین کیفیت را دارد.
اسماعیلی خاطرنشان کرد: اگر از هم ترازهای خود بالاتر نباشد کمتر نیست، برای 75 درصد کتاب های درسی قرارداد بسته شده و ماهانه هزار تن از کاغذ مازندران در اختیار ناشران قرار می گیرد. ضمن این که امیدواریم کارخانه زاگرس فارس هم نیمه اول سال آینده به چرخه تولید باز گردد که هم نیاز داخلی را مرتفع کند و هم به منطقه فکر کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی