English

نماینده مردم در مجلس:

تیم اقتصادی دولت برنامه خاصی در خصوص بازار ارز ندارد

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و حتی تیم اقتصادی دولت برنامه خاصی در خصوص بازار ارز ندارند.

تیم اقتصادی دولت برنامه خاصی در خصوص بازار ارز ندارد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدمهدی زاهدی در نطق میان دستور خود در جلسه مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از رئیس جمهور که شب و روز خود را وقف خدمت به مردم کرده، گفت: در سفر به کشور چین توافقات عملیاتی حاصل شده که با اجرای آنها امیدواریم بخشی از پروژه های توسعه و پیشرفت کشور تحقق یابد.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: گلایه هایی از عملکرد برخی از دولتمردان دارم و به نظرم نیاز است که اصلاحاتی در تیم اقتصادی دولت انجام شود تا بیش از این به کشور و ملت ایران آسیب نرسد. مطمئن باشید در این خصوص فردا دیر است.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در تذکری به مسئولان بانک مرکزی در خصوص نظارت جدی بر بازار ارز گفت: به نظر می رسد بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و حتی تیم اقتصادی دولت برنامه خاصی در این خصوص ندارند. از کمیسیون اقتصادی مجلس درخواست دارم در این خصوص با دعوت از مسئولین اقتصادی دولت، ضمن اعلام نگرانی مردم به آنها راهکارهای عملی و اجرایی جهت کنترل نرخ ارز به آنان ارائه کنند. استنباط دلاریزه بودن اقتصاد در محافل مختلف خطای بزرگی است که باید با برنامه ریزی آن را از بین برد.

زاهدی در تذکر دیگری خطاب به فاطمی امین وزیر صمت عنوان کرد: انتظار است مشابه سالیان قبل اختیارات شورای عالی معادن و بررسی مشکلات و وضعیت معادن گروه های ۱ تا ۶ به خصوص در استان کرمان به گونه ای باشد که تفویض اختیار به استان صورت گیرد تا هم مشکلات آنها حل شود و هم از قبل حقوق دولتی آن بتوانیم برای رفع بیکاری و محرومیت زدایی در استان اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: مراقبت کنید در برخی شرکت های صنعتی کشور مانند شرکت ملی مس برای واگذاری پروژه ها به تشریفات نجومی چند ۱۰ هزار میلیارد تومانی روی آورده اند، که این شفافیت و حمایت از بخش خصوصی نیست. به خصوص آنگه اکثر این شرکت ها به شرکت های درون شرکت ملی مس واگذار شده است. لذا در صورت تداوم این روند نگران آن هستیم که مسائلی حادتر از فولاد اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در تذکری به ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی از عدم کیفیت گوشت وارداتی انتقاد کرد و گفت: این گوشت ها ۴۰ درصد چربی دارد و بر اساس قیمت واقعی تمام شده گرانفروشی است و ظلم به تولید کنندگان داخل کشور است که تحت حمایت مطلوب قرار نمی گیرند.

زاهدی با بیان اینکه زنجیره تولید و توزیع گوشت مرغ نیز مشکلات اساسی دارد، گفت: توصیه می کنم سامانه هوشمند جهت رصد و پایش اطلاعات لازم برای دام و طیور در وزارتخانه جهاد کشاورزی ایجاد شود تا بتوان تصمیم های عاقلانه و هوشمند برای رفاه مردم انجام داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه