English

سردار حاجی زاده:

از طرح‌های حوزه پهپادی استفاده می کنیم / لازم است پروژه‌ها را تبدیل به فناوری کنیم

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه اعلام کرد: از طرح‌های حوزه پهپادی استفاده می کنیم و حتماً فضایی در اختیار دانش آموزان قرار خواهیم داد.

از طرح‌های حوزه پهپادی استفاده می کنیم / لازم است پروژه‌ها را تبدیل به فناوری کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، سردار حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، با حضور در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان از اولین نمایشگاه دستاوردها و طرح‌های پژوهشی برتر دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوره اول و دوم سمپاد بازدید کرد.

حاجی زاده در این بازدید اظهار کرد: قبل از اینکه وارد این نمایشگاه شوم، تصورم از این نمایشگاه کارهای سطحی دانش آموزی بود، اما واقعاً بعضی از پروژه‌ها در سطح دانشجویی بود و واقعاً به وجد آمدم. خیلی از پروژه‌های نمایشگاه بسیار عالی و کاربردی و برای حل مسائل واقعی است، لذا لازم است این پروژه‌ها را تبدیل به فناوری کنیم؛ سپس فناوری‌ها را باید بتوانیم صنعتی سازی نمائیم.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به توانمندی دانش آموزان سمپادی گفت: با وجود این دانش آموزان، آینده درخشانی در انتظار کشور است و سرمایه‌های بسیار عظیمی برای کشور داریم. جوانان و نوجوانانی که امروز دیدیم، سرمایه‌های اصلی کشور هستند، نه ذخایر نفت و گاز ما، و این‌ها می‌توانند آینده درخشانی برای کشور بسازند. برایم بازدید از این نمایشگاه روز خیلی خوبی را ساخت و اگر این نمایشگاه ادامه پیدا کند، به نظرم مسئولین باید از این نمایشگاه بازدید نمایند، زیرا همه از دیدن چنین سطحی از علم و فناوری در بین دانش آموزان روحیه می‌گیرند.

وی در ادامه بیان کرد: نگاه ما به این دانش آموزان باید نگاه انسان‌های آینده ساز باشد و مجموعه سمپاد با کارهایی که در این سال‌ها انجام داده یک سکوی پرتاب بسیار خوبی شده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه ادامه داد: استعدادهای دانش آموزی بی‌انتها است و دانش آموزان اقیانوس بزرگی از استعدادها هستند است و به قدری استعدادهای دانش آموزان وسیع است که انسان فرصت نمی‌کند، حتی نمونه‌ها را مشاهده نماید و آینده کشور هم در اختیار همین جوان‌ها است.

حاجی زاده در پاسخ به این سوال که چه حمایتی از دانش آموزان شرکت کننده در نمایشگاه خواهند کرد، گفت: هر کاری که از دست ما بر بیاید، انجام خواهیم داد. از بین نمونه‌هایی که در این نمایشگاه دیدم، مسیر ارتباطی ایجاد شد تا در آینده بتوان از طرح‌ها استفاده کرد، زیرا کارهای سطح بالایی بودند.

وی تصریح کرد: مخصوصاً از طرح‌های حوزه پهپادی استفاده خواهیم کرد و حتماً فضایی در اختیار دانش آموزان قرار خواهیم داد و از آن‌ها حمایت خواهیم کرد، اما بخشی از طرح‌ها در حوزه‌های پزشکی، تجربی و کشاورزی است که توصیه‌ام این است که مسئولین مرتبط با این بخش‌ها بیایند و از نمایشگاه بازدید کنند، زیرا پروژه‌های بسیار ارزنده‌ای هستند.

شایان ذکر است، اولین نمایشگاه دستاوردها و طرح‌های پژوهشی برتر دانش آموزان مدارس سمپاد با حضور ۱۹۵ تیم از ۲۷ استان کشور، با هدف ایجاد خودباوری در دانش آموزان، حمایت و تشویق روحیه پژوهشگری آن‌ها و شناسایی و معرفی دانش‌آموزان مستعد از سراسر کشور در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری، با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران به‌عنوان دبیرخانه کشوری برگزار شد.

این نمایشگاه در روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار شد و دانش‌آموزان در رشته‌های برق و الکترونیک، کشاورزی و منابع طبیعی، کامپیوتر، فیزیک و نجوم، مکاترونیک، شیمی، مکانیک، علوم اجتماعی و روان‌شناسی، عمران و معماری، ریاضی، علوم زیستی و پزشکی، هنر، علوم دینی و قرآن‌پژوهی، سلول‌های بنیادی، فناوری نانو، زبان و ادبیات فارسی، علوم شناختی، زبان انگلیسی، فناوری هسته‌ای و نظامی، هوش مصنوعی، علوم انسانی و فلسفه و کسب‌وکار آثار خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

 

بیشتر بخوانید:

ایران امروز یک ابر قدرت است و دشمن در موضع ضعف قرار دارد

نیروهای مسلح مقتدرانه آمادگی صددرصدی، مهیای پاسخگویی به هرگونه توطئه دشمنان هستند

چرا نباید در آموزش و پرورش درسی به نام دشمن شناسی داشته باشیم

موشک هایپرسونیک بالستیک در آینده‌ای نزدیک رونمایی می‌شود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه