English

تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه پهپادی ایران/ تحریم دوباره ۸ مقام ایرانی

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده روز جمعه تحریم هایی را علیه هیئت مدیره شرکت پهپاد ایرانی «پاراور پارس» اعمال کرد و افزود که روسیه از پهپادهای ایرانی برای حمله به زیرساخت های حیاتی اوکراین استفاده می کند.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه پهپادی ایران/ تحریم دوباره ۸ مقام ایرانی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) هشت نفر از مدیران ارشد شرکت پراور پارس را منصوب کرد.

این سازنده پهپاد قبلاً به دلیل ساخت پهپاد برای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم شده بود.

برایان نلسون، عالی ترین مقام تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا، گفت: "شرکت های ایرانی به تولید پهپاد (هواپیماهای بدون سرنشین) برای سپاه و ارتش ایران ادامه می دهند. به طور کلی، ایران پهپادهایی را برای عملیات های رزمی روسیه برای هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی در اوکراین تامین می کند."

وزارت خزانه داری گفت: در نتیجه اقدام روز جمعه، تمام دارایی ها و منافع در اموال این افراد که در ایالات متحده یا در اختیار یا کنترل افراد آمریکایی هستند باید مسدود شده و به OFAC گزارش شوند. این وزارت افزود، افرادی که با افراد تعیین شده در روز جمعه معامله می کنند ممکن است خودشان در معرض تحریم قرار گیرند.

ایالات متحده روز سه‌شنبه محدودیت‌های تجاری جدیدی را برای هفت شرکت ایرانی به دلیل تولید پهپادهایی که روسیه برای حمله به اوکراین استفاده کرده است، اعمال کرد. این شرکت‌ها و سایر سازمان‌ها به فهرست کنترل صادرات ایالات متحده برای کسانی که در فعالیت‌های مغایر با امنیت ملی و منافع سیاست خارجی ایالات متحده بودند، اضافه شدند.

از زمان آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین در فوریه 2022، ایالات متحده و بیش از 30 کشور دیگر به دنبال تخریب پایگاه نظامی و صنعتی دفاعی خود با محدود کردن دسترسی این کشور به نیازهای دفاعی هستند.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک روز سه شنبه اعلام کرد: تحریم ها هیچ تاثیری بر ظرفیت تولید پهپاد ایران ندارد زیرا پهپادهای این کشور همگی در داخل تولید می شوند. متعلق به ایران نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه