English

امیر سیاری:

ساخت ناوشکن‌های متعدد بیانگر پیشرفت‌ در ارتش است /در پدافند هوایی به فناوری روز دست یافتیم

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز کشور به معنای واقعی در بخش نیروی زمینی خودکفا است و در پدافند هوایی نیز به فناوری روز دست یافته تا جاییکه توان نظامی ایران حتی برای کشورهای ابرقدرت مثال زدنی است. در حوزه دریایی نیز ساخت ناوشکن‌های متعددی مانند دنا، جماران، سهند و زاگرس به خوبی بیانگر پیشرفت‌ها در ارتش است.

ساخت ناوشکن‌های متعدد بیانگر پیشرفت‌ در ارتش است /در پدافند هوایی به فناوری روز دست یافتیم

به گزارش خبرگزاری موج، نشست امضای تفاهم‌نامۀ همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران و بنیاد ملی نخبگان با حضور جمعی از مسئولان دو نهاد، در محل بنیاد ملی نخبگان برگزار شد.

در این نشست، دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور همیشگی مردم در حمایت از انقلاب اسلامی، گفت: حرکت مردم در ۲۲ بهمن بسیار اثربخش و معنادار و نشان دهنده حمایت مردم از انقلاب اسلامی بود.

وی در ادامه، با بیان اینکه تعامل با جامعه نخبگان یک ضرورت است، افزود: ارتش در زمان دوران دفاع مقدس تجهیزات مناسبی داشت اما به مرور و با گذشت جنگ تحمیلی با کمبودهای جدی مواجه شد. با این حال با همت بلند و ایثارگری ارتشی‌ها بعد از دستور خودکفایی ارتش در تجهیزات که توسط رهبری اعلام شد، حرکت‌های سازنده آغاز و کمبودهای کشور در بخش‌های مختلف جبران شد.

امیر سیاری ادامه داد: از آن به بعد تا به امروز، این مسیر ادامه یافته و خوشبختانه امروز کشور در نگهداشت تجهیزات و به روز کردن آنها، به قابلیت‌های بالایی دست یافته است.

وی اضافه کرد: ایران امروز به تجهیزات با فناوری روز مجهز است و این موضوع به دلیل ارتباط گسترده با جامعه نخبگانی است. از سوی دیگر، حرکت‌های خوبی برای نوسازی در همه نیروهای زمینی، دریایی و پدافند هوایی و همچنین نیروی هوایی آغاز شده که به دستاوردهای زیادی نیز در همین حوزه‌ها منتج شده است.

امیر سیاری یادآور شد: امروز کشور به معنای واقعی در بخش نیروی زمینی خودکفا است و در پدافند هوایی نیز به فناوری روز دست یافته تا جاییکه توان نظامی ایران حتی برای کشورهای ابرقدرت مثال زدنی است. در حوزه دریایی نیز ساخت ناوشکن‌های متعددی مانند دنا، جماران، سهند و زاگرس به خوبی بیانگر پیشرفت‌ها در ارتش است.

این مقام مسئول یادآور شد: این دستاوردها همگی حاصل ارتباط مداوم با دانشگاه، نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان است و به خوبی نشان می‌دهد اثرگذاری نخبگان در جامعه تا چه حد می‌تواند ملموس باشد.

امیر سیاری اظهار داشت: نخبه ایرانی می‌داند که آینده کشور به همت علم و تلاش او وابسته است و آینده کشور متعلق به اوست و در نتیجه توان خود را برای توسعه کشور در همه حوزه‌ها و مقابله با تهدیدها و افزایش توان رزمی به کار می‌گیرد.

وی یادآور شد: سهم نخبگان در پیشرفت‌های ارتش انکارناپذیر است و انعقاد این تفاهم‌نامه تنها اقدامی برای نهادینه کردن ارتباط مداوم با جامعه نخبگانی است.

امیر سیاری تأکید کرد: حل مسائل علوم انسانی، مدیریتی، علوم اجتماعی و حاکمیتی اگر مهمتر از حل مسائل فنی و مهندسی نباشد، قطعاً اهمیت کمتری ندارد؛ در نتیجه نخبگان این حوزه‌ها نیز باید شناسایی و حمایت شوند و از توانمندی آنان در ارتش استفاده شود.

 

بیشتر بخوانید:

احساس مسئولیت، امانت‌داری و پاکدستی ویژگی کارکنان ارتش است

رزمایش ذوالفقار نشان داد اقدامات دشمنان پاسخ پشیمان‌کننده‌ای خواهد داشت

به توان دفاعی و بازدارندگی خود می‌افزاییم

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه