English

رئیسی در جمع پیروان ادیان توحیدی:

امروز بیش از هر زمانی نیازمند "انسجام" و "وحدت ملی" هستیم/ همه باید برای اجرای عدالت در جامعه تلاش کنیم

رئیس جمهور گفت: انسجام و وحدت مهمترین زمینه و مناسب‌ترین بستر برای توسعه‌یافتگی در کشور است و البته این به‌معنای نفی گفت‌وگو نیست،

امروز بیش از هر زمانی نیازمند "انسجام" و "وحدت ملی" هستیم/ همه باید برای اجرای عدالت در جامعه تلاش کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که امروز بیش از هر زمانی نیازمند "انسجام" و "وحدت ملی" هستیم، اظهار داشت: انسجام و وحدت مهمترین زمینه و مناسب‌ترین بستر برای توسعه‌یافتگی در کشور است و البته این به‌معنای نفی گفت‌وگو نیست، بلکه بستری برای گردهم آمدن صاحبان اندیشه و تبادل دیدگاه‌ها و نظرات آنها با یکدیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در نشستی با پیروان ادیان توحیدی که به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی برگزار شد، با بیان این‌که ایام دهه فجر برای همه ما یادآور پیروزی‌های بزرگ ملت ایران است، گفت: این پیروزی‌ها مرهون بصیرت و ایستادگی همه ملت بزرگ ایران با هر گویش، مذهب و باوری است.
رئیس جمهور با بیان این‌که موفقیت‌ها و گام‌های بلندی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف نصیب ملت ایران شده است نیز متعلق به همه ملت بزرگ ایران است، افزود: دفاع مقدس یکی از جلوه‌های زیبا و شکوهمند ایستادگی و بصیرت ملت ایران است که همه اقوام و مذاهب ایرانی با تقدیم شهدایی در آن ایفای نقش کرده و در این افتخار سهم دارند.
دکتر رئیسی با تاکید بر این‌که امروز بیش از هر زمانی نیازمند "انسجام" و "وحدت ملی" هستیم، اظهار داشت: انسجام و وحدت مهمترین زمینه و مناسب‌ترین بستر برای توسعه‌یافتگی در کشور است. البته وحدت و انسجام به معنای نفی گفت‌وگو نیست، بلکه بستری برای گردهم آمدن صاحبان اندیشه و تبادل دیدگاه‌ها و نظرات آنها با یکدیگر در راستای تقریب نگاه‌ها است.
رئیس‌جمهور در ادامه با بیان این‌که امروز مهمترین مسئله برای ما آن است که عطف به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی، نگاهی امیدوارانه به آینده داشته باشیم، تصریح کرد: امروز دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه هستند تا از این طریق ملت ایران را از حرکت، تولید، تلاش برای ارتقایی علم و فناوری، خلاقیت، تحصیل علم و کسب و کار بازدارند.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به این‌که دشمنان نمی‌خواهند ملت ایران در کنار هم در صفا و صمیمیت و تحت لوای یکپارچگی و انسجام ملی رو به پیشرفت و آینده روشن حرکت کنند، خاطرنشان کرد: برای همه ما روشن است که ادیان ابراهیمی ضد کفر و الحاد هستند و محور همه آنها خداپرستی، دعوت به اخلاق و کنار گذاشتن تکبر، شیطنت، ظلم و فساد است.
رئیس جمهور اضافه کرد: نقطه مشترک همه ادیان ابراهیمی توجه به خدا، توجه به خود و خودسازی و دست‌گیری و گره‌گشایی برای دیگران است. همه ادیان ابراهیمی خودبینی و خودبرتربینی و استکبار را محکوم؛ و ظلم و فساد را مورد نکوهش قرار می‌دهند.
رئیسی با اشاره به این سخن امام محمدباقر (ع) که اگر انسان رابطه خود با خدا، با خود، با دیگران و با هستی را سامان دهد، به سعادت خواهد رسید، گفت: این‌ها سخنان و آموزه‌های همه ادیان الهی و ابراهیمی هستند که امیدبخش بوده و به انسان یاد می‌دهند که نباید دچار یاس شد و آینده را روشن و امیدبخش دید.
رئیس جمهور اعتقاد به نجات انسان را اعتقاد مشترک همه باورمندان به ادیان ابراهیمی دانست و افزود: اعتقاد به موعود و وعده خدا برای نجات انسان و اجرای عدالت و مبارزه با ظلم، باور مشترک موجود در همه ادیان ابراهیمی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه