English

سخنگوی وزارت خارجه:

دولت آمریکا متوجه اظهارات تهدیدآمیز علیه جمهوری اسلامی باشد

سخنگوی وزارت امور خارجه، در واکنش به اظهارات تهدیدآمیز وزیر خارجه آمریکا و نیز مشاور شورای امنیت ملی این کشور اظهار کرد: دولت آمریکا باید متوجه مسئولیت‌های حقوقی و بین‌المللی ناشی از اظهارات تهدیدآمیز علیه جمهوری اسلامی ایران باشد و به پیامدهای سیاسی چنین اظهارات تحریک‌آمیزی بیشتر بیاندیشد.

دولت آمریکا متوجه اظهارات تهدیدآمیز علیه جمهوری اسلامی باشد

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر کنعانی در این ارتباط تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کرارا بر ماهیت صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای خود تاکید کرده و گزارش‌های مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مؤید آن است و اینکه دستیابی به سلاح هسته‌ای در دکترین امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد.

او افزود: در عین حال جمهوری اسلامی ایران پیشرفت علمی، فنی و تکنولوژیک خود در زمینه هسته‌ای را متوقف نکرده و به هر میزان که نیاز توسعه‌ای کشور باشد، مبتنی بر حقوق لاینفک خود به عنوان دولت عضو معاهده عدم اشاعه دنبال خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی تصریح کرد: دولت آمریکا به‌خوبی واقف است که جمهوری اسلامی ایران هیچگونه تعرض و تجاوز به سرزمین و منافع خود را برنمی‌تابد و به متجاوزین به شکل قاطع و پشیمان‌کننده پاسخ می‌دهد.

کنعانی در خصوص ادعای مضحک حمایت آمریکا از مردم ایران نیز اظهار کرد: ریاکاری‌ها را متوقف کنید و هوش سیاسی ملت ایران را دست کم نگیرید.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: در اغتشاشات اخیر، مردم ایران یک بار دیگر مشاهده کردند که دولت آمریکا و برخی دیگر از متحدین اروپایی آن، در ابعاد مختلف و تا آنجا که در توان داشتند، سعی کردند تا با تحریک و توسعه اغتشاشات در ایران، امنیت ملت ایران را فدای امیال و اهداف پلید ضد ایرانی خود نمایند اما همانند گذشته تیر آنها به سنگ خورد و مردم فهیم ایران دست رد بر سینه آنها زدند.

ناصر کنعانی در پایان تأکید کرد: دولت آمریکا و چند شریک اروپایی آن، از تداوم دروغگویی در خصوص مسائل داخلی ایران نتیجه‌ای نخواهند گرفت اما ایران اقدامات ضد ایرانی آنها را مورد محاسبه و پیگیری قرار خواهد داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه