English

معاون علمی رئیس جمهوری:

بانک‌ها باید با شرکت‌های دانش بنیان عجین شوند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ما باید ارزش واقعی دانش‌بنیان‌ها را متوجه شویم، گفت: در تمام دنیا، اقتصاد دانش‌بنیان‌ از کلیدهای توسعه است.

بانک‌ها باید با شرکت‌های دانش بنیان عجین شوند

به گزارش خبرگزاری موج، روح الله دهقانی در مراسم افتتاحیه "کارخانه هوشمند سازی و نوآوری امیدبوم" با بیان اینکه وقتی در مورد اقتصاد حرف می‌زنیم، نمی‌شود بدون بانک به این مقوله فکر کرد، اظهار کرد: اینکه بخواهیم اقتصاد دانش بنیان رقم بخورد و بانک حضور نداشته باشد، اشتباه است. در دنیا نیز در کنار افکار و ایده‌ها نظام‌های مالی حضور دارند.

دهقانی با تاکید بر اینکه حوزه دانش بنیان، حوزه‌ای است که ارزش افزوده بسیار بالایی برای کشور ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: دنیا، دنیای رقابت در دانش است و امروز علم قوت، قدرت، حاکمیت و فرمانروایی را رقم می‌زند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با بیان اینکه ما، دولت و بانک‌ها باید ارزش‌ واقعی دانش‌بنیان‌ها را متوجه شویم، گفت: این شرکت‌‌ها می‌توانند با حرف جدید و ایده نو اقتصاد ایجاد کنند بر همین اساس قسمت عمده‌ای از اقتصاد کشورهای بزرگ دنیا نیز بر مبنای مالکیت فکری است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در این رابطه عنوان کرد: بانک‌های کشور بزرگترین منابع مالی را مدیریت می‌کنند و باید این فضا را ایجاد کنیم که مشتریان، سرمایه‌گذران بانک‌ها و مردم درک کنند که سرمایه‌گذاری بر دانش، ارزش افزوده‌های قابل توجهی ایجاد می‌کند.

دهقانی در پایان یادآور شد: وظیفه ما در معاونت علمی و فناوری حمایت و پشتیبانی از ایده‌های اولیه برای رسیدن به محصولات جدید قابل ارائه است و بانک‌ها نیز باید با شرکت‌های دانش بنیان عجین شوند و در پتنت‌ها و شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنند. به امید روزی که ابر شرکت‌های تولید کننده فناوری و ارزش برای کشور داشته باشیم.

همچنین در این مراسم،محمد محسن صدر مدیر عامل شرکت امید بوم گفت: ما اکوسیستمی ایجاد کرده‌ایم که زمینه‌های مختلفی که شرکت‌ها برای توسعه نیاز دارند به آنها ارائه دهیم. ما با معاونت علمی ،فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری توافق کرده‌ایم که مرجعیت هوشمندسازی را داشته باشیم و به جوانان کشور کمک کنیم.

در پایان این مراسم استارتاپ و فناوران برتر طرح جهش هوشمندسازی تقدیر شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه