English

رئیس جمهور:

حماسه هویزه مشعل هدایت برای اصحاب حقیقت جویی است

رئیس جمهور در پیامی به مراسم چهل و دومین سالگرد حماسه هویزه گفت: حماسه دانشجویان در هویزه که در ۱۶ دی ۱۳۵۹ به فرماندهی جوان دانشجوی نابغه شهید سید محمد حسین علم الهدی و مجاهدت دیگر دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به وقوع پیوست، فراموش ناشدنی و مشعل هدایت و الهام برای همه اصحاب دانایی و حقیقت جویی است.

حماسه هویزه مشعل هدایت برای اصحاب حقیقت جویی است

به گزارش خبرگزاری موج، سید ابراهیم رئیسی در پیامی به مراسم چهل و دومین سالگرد حماسه جاودان هویزه عنوان کرد: در سپهر ایثار و شهادت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، شهیدان دانشجو همواره فروغی تابناک داشته‌اند. تقدیم هزاران شهید دانشجو که پرچم عزتمندی و دفاع آگاهانه از اقتدار همه جانبه کشور را در همه دوران‌ها برافراشتند، مؤید این سخن است.

در این پیام آمده است: گرامی داشت روز شهدای دانشجو، پاسداشت مردان و زنانی است که با دانش، تقوا، صبر و بصیرت در راه ولایت تا پای شهادت به مشعل‌های روشنگر در مسیر حرکت جامعه تبدیل شدند.

در پیام ابراهیم رئیسی عنوان شده است: در این میان، حماسه دانشجویان در هویزه که در ۱۶ دی ۱۳۵۹ به فرماندهی جوان دانشجوی نابغه شهید سید محمد حسین علم الهدی و مجاهدت دیگر دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به وقوع پیوست، فراموش ناشدنی و مشعل هدایت و الهام برای همه اصحاب دانایی و حقیقت جویی است.

رئیس جمهور در این پیام تاکید کرده است: نگرش دانشجویان شهید به ماهیت و مسائل انقلاب، دفاع مقدس و عصر کنونی که با عدالت خواهی، معنویت گرایی و آزادی و استقلال طلبی توأم بوده است، باید همواره زنده و پویا نگه داشته شود.

وی آورده است: با اینکه تلاش‌های زیادی از سوی معاندان و بدخواهان نظام برای جدایی جریان دانشجویی از ملت و نظام صورت می‌گیرد، اما نقش دانشجویان در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن در عرصه‌های سرنوشت ساز کشور، انکارناپذیر است؛ چنانچه در جنگ ترکیبی و فتنه انگیزانه اخیر نیز دانشجویان انقلابی با هوشمندی و زمان شناسی، دست طمع دشمن از دانشگاه را کوتاه کردند و همچون گذشته میدان دار دفاع از عزت و اعتبار ایران اسلامی شدند.

رئیسی عنوان کرده است: وقایعی نظیر حماسه هویزه و یادمان شهدای دانشجو از عناصر هویتی انقلاب هستند و همه دانشجویان می‌توانند آفریننده روزهای بزرگ این چنینی باشند. چنانکه پس از سال‌های پر فراز و نشیب و به برکت جانفشانی نسل سلیمانی‌ها، فخری زاده‌ها و علم‌الهدی ها، جمهوری اسلامی ایران با شکست هیمنه استکبار در اوج استقلال ایستاده و اراده کرده است قله‌های رشد و پیشرفت را فتح کند.

رئیس‌جمهور بیان کرده است: در پایان با تکریم همه شهیدان و قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری این مراسم، روز شهدای دانشجو را که با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا مقارن گردیده، پاس می‌دارم و از درگاه خداوند، توفیقات روزافزون خانواده معظم شهدا و دانشجویان انقلابی و جهادگر را در ترویج آرمان‌های والای شهدا مسئلت دارم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه