English

فرمانده نیروی هوافضای سپاه:

شهید سردار سلیمانی تمام ملت را در دایره نظام می‌دید

حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: سردار سلیمانی معتقد بود ما ۸۵ میلیون جمعیت هستیم که همه در دایره نظامند و اگر در این بین افرادی هستند که شاید مشکلاتی داشته باشند و به برخی تکالیف درست عمل نکنند، نباید آنان را سریع از دایره انقلاب کنار گذاشت.

شهید سردار سلیمانی تمام ملت را در دایره نظام می‌دید

به گزارش خبرگزاری موج، سردار امیرعلی حاجی‌زاده با حضور در برنامه «ملک سلیمان» ویژه سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی با بیان اینکه آشنایی ما با شهید حاج قاسم سلیمانی به سال‌های ابتدایی دفاع مقدس باز می‌گردد، اظهار کرد: البته جوانان آن‌موقع هم دنبال چهره‌ها و سلبریتی‌های آن‌دوران بودند و سلبریتی‌های ما فرماندهان لشکرها و تیپ‌ها بودند. ما با نام افرادی مانند شهیدان سلیمانی، همت، طهرانی‌مقدم، باکری، خرازی و بسیاری از دیگر آشنا بودیم و با نام‌شان زندگی می‌کردیم.

وی افزود: ما با ایشان آشنا بودیم و شاید آن‌زمان ایشان ما را نمی‌شناخت و عمده همکاری ما بعد از جنگ عمدتا شروع شد، و وقتی ایشان فرمانده نیروی قدس منصوب شدند و به‌مرور ارتباطات گسترده‌تر و دوستی‌ها بیشتر شد.

حاجی‌زاده یادآور شد: سال پایانی که ختم به شهادت ایشان شد، هم‌زمان با کار ما در نیروی هوافضا بود و ارتباطات‌مان روزانه و دائمی بود و به اوج خود رسید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه سردار سلیمانی از جمله افراد نادری بود که بعد از دوران جنگ، جنگ برایش تمام نشد، تصریح کرد: شاید جنگ برای بسیاری از رزمندگان و فرماندهان تمام شد اما او ۴۰ سال جنگید و کاملاً به خاطر همین خصوصیت با بقیه متفاوت است.

حاجی‌زاده ادامه داد: خصوصیات ایشان از تعالیم اسلامی گرفته شده بود و نگاهش به جهاد و اعتقاد توأم با اخلاص در کنار ایثار و خصلت‌های دیگرش او را به‌جایی رسانده بود که به ویژه در حوزه ولایتمداری، با اعتقادی که داشت در حوزه مأموریت نیروی قدس، استقامت و ایستادگی می‌کرد.

وی یادآور شد: کار ایشان در آن‌دوره سخت بود و شرایط را نسبت به جنگ متفاوت بود؛ در دوران جنگ همه یک حس داشتیم که صدام آمده و شهرهای ما را گرفته و همه پای‌کار بودند. وقتی ایشان از سوریه و مناطق مختلف می‌آمد و در جلسات صحبت می‌کرد انگار با فرکانس دیگری صحبت می‌کرد و گویی کسی متوجه حرف‌هایش نمی‌شد یعنی آنانی که باید پشتیبانی و حمایت می‌کردند و این کار را برای ایشان سخت می‌کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: ایستادگی و استقامت و صبر ایشان برای همراه‌کردن مسئولان چهره متفاوتی از ایشان می‌ساخت. همین تحمل سختی‌ها از حاج قاسم، «حاج قاسم» ساخت.

حاجی‌زاده با اشاره به تأکید شهید سلیمانی بر حفظ وحدت ملی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی تفسیر عملی و مصداقی «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ» در برابر دشمنان و «رُحَماءُ بَینَهُم» بین خودی‌ها بود. او در داخل خانواده‌ کشور معتقد بود ما ۸۵ میلیون جمعیت هستیم که همه در دایره نظام هستند. در این بین افرادی هستند که شاید مشکلاتی داشته باشند و به برخی تکالیف درست عمل نکنند، ولی او معتقد بود نباید آنان را سریع از دایره انقلاب کنار گذاشت. او این را یاد گرفته بود و به این عمل می‌کرد. شهید سلیمانی می‌گفت اگر یک ناهنجاری و یا مشکلی وجود دارد، باید آن را داخل خانواده حل کرد.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی می‌گفت دخترانی که به هرحال بعضا برخی مسائل اسلامی را رعایت نمی‌کنند خواهران، دختران و ناموس ما هستند و باید مسئله را حل کنیم. او بیشتر به اقدام ایجابی اعتقاد داشت و می‌گفت اگر در خانواده‌ای یک فرزند مشکلی دارد، باید او را حذف کنیم؟ اینطور که نمی‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: نگاه اسلام هم همین است. اگر به سلیقه خودمان عمل نکنیم، مردم ما همانانی هستند که در تشییع شهید سلیمانی آمدند و گروه‌های مختلف با گرایش‌های سیاسی متفاوت، طوایف، اقوام و مذاهب حضور یافتند؛ مردم ما همین‌ها هستند.

وی با بیان اینکه نگاه شهید سلیمانی این‌گونه بود که نباید دایره نظام را آن‌قدر تنگ گرفت که عده‌ای بیرون بمانند، اظهار کرد: دشمن به‌صورت گسترده تبلیغات می‌کند و امرور رسانه‌هایش توسعه یافته است؛ قبلا پایگاه‌های دشمن مشخص بود و امروز پایگاه‌های دشمن رسانه‌هایش است و ایران‌اینترنشنال، بی‌بی‌سی و رادیو منافقین با تبلیغات می‌خواهند شکاف در جامعه را بزرگ کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه یادآور شد: مردم ما همراه یکدیگر و دلسوز هستند؛ ما جلوه‌ای از این را در کرونا و کمک مومنانه دیدیم. در برخی از مناطق دنیا مسابقه غارت فروشگاه‌ها بود ولی مردم ما مشغول کمک مومنانه بودند. مردم ما اینگونه هستند.

حاجی‌زاده گفت: چیزی که در کشور ما فاصله انداخته است، بیشتر به‌خاطر تبلیغات خارجی است که متأسفانه اثر گذاشته است. اگر بخواهیم این ناهنجاری‌ها از بین برود، مسئله دوجانبه است و هم مسئولان و هم مردم باید درست عمل کنند. دشمن ایران را هدف قرار داده و شهید سلیمانی این را او خوب متوجه شده بود.

وی با اشاره به منشأ آغاز جنگ در سوریه اظهار کرد: آن قضایا با تظاهرات داخلی شروع شده ولی بلافاصله تبدیل به درگیری مسلحانه شد. در اغتشاشات اخیر از ابتدا با درگیری و حمله به بسیج و کشته‌سازی شروع کردند تا نیروهای نظامی و بسیج را خشمگین کنند و آن‌ها هم درگیر شوند. این کشته‌سازی مردم را از هم تفکیک و تجزیه می‌کرد و نفرت را زیاد می‌کرد و درگیری‌ها گسترش می‌یافت که این جزو برنامه‌ریزی‌های دشمن بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: شهید سلیمانی درباره مسائل سوریه از ابتدا می‌گفت که مردم تظاهرات می‌کنند، در برخی مناطق درگیری و تیراندازی شده است و من تلاش می‌کنم به ارتش سوریه این را یاد بدهم که این نقشه دشمن است و در تله آن‌ها نیفتید. آنان در بین جمعیت می‌آیند و تیری می‌اندازند و یک نظامی را می‌کشند تا شما مردم را بکشید؛ آنجا این نگرانی شهید سلیمانی بود و البته این نگرانی درستی بود.

حاجی‌زاده بیان کرد: ما در اغتشاشات اخیر از این تجربه استفاده کردیم و علت این تعداد شهدای ما به این‌خاطر بود و آن‌ها زدند و این‌ها جواب ندادند، اگر جواب می‌دادند در این بین بسیاری بی‌گناه کشته می‌شدند و یک فاجعه ملی رخ می‌داد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی ایران را یکپارچه می‌دانست و می‌گفت با وحدت می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم، اظهار کرد: ایشان اگر با امام جماعات مساجد صحبت می‌کرد می‌گفت شما فقط در چارچوب مسجد نیستی و باید بر پیرامون خود هم اثر بگذاری. دشمن الان وحدت ملی ما را هدف قرار داده و یکی از اهداف اصلی او، تجزیه است و از گسل‌هایی استفاده می‌کند تا هدف خود را پیش ببرد. پیروزی ما در دفاع مقدس در برابر ۳۰ کشوری که از صدام حمایت کردند، به‌خاطر وحدت ملی‌مان بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: برای حاج قاسم سلیمانی در حوزه مقاومت فرقی نداشت که فلسطینی‌ها اهل تسنن هستند. او دنبال شیعه کردنِ سنی‌ها نبود بلکه دنبال ایجاد وحدت بر روی دشمن بود؛ او دشمن را خوب می‌شناخت.

حاجی‌زاده ادامه داد: عشق اهالی جبهه مقاومت به شهید سلیمانی و رهبری  به‌خاطر این است که ما دنبال تصرف سرزمین نبوده و نیستیم. رفتار حاج قاسم سلیمانی با فلسطینی‌ها طوری بود که آنان عکس او و رهبری را بالا می‌برند؛ چون دیدند ما پای‌کار دفاع از اسلام و مظلوم هستیم و در حرف صادقند.

وی یادآور شد: ما باید بر ایرانی بودن، حفظ کشور و تأمین امنیت و بر اینکه همه سرنشین یک کشتی هستیم و بر تبعیت از ولایت متحد باشیم. رهبری در این سه دهه رهبری و راهبری، ما را از حوادث بزرگ نجات داده‌اند. ما قرار بود درگیر جنگ ائتلاف علیه صدام در ماجرای آزادسازی کویت شویم و بسیاری از بزرگان داخلی ما را سوق به آن جنگ می‌دادند و آقا ما را از این جنگ نجات داد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: هم‌چنین بودند کسانی که بعد از شهادت برخی دیپلمات‌ها در افغانستان گفتند باید بجنگیم و ایشان اجازه ندادند. اگر رهبری مراقبت نمی‌کردند، تا الان چندین‌بار درگیر جنگ بزرگ می‌شدیم. اصولی در کشور وجود دارد که اگر از آنها تبعیت نکنیم کشور دچار فروپاشی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه