English

سردار احمدی مقدم:

اعطای مدارک دکترای افتخاری دانشگاه دفاع ملی به شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس کاری ناچیز است

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: مدارک دکترای افتخاری این دانشگاه به شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس کاری ناچیز است در مقابل جهاد و شهادت آن دو بزرگوار که آنان در جهاد و شهادت به بالاترین مدارج دست یافته‌اند.

اعطای مدارک دکترای افتخاری دانشگاه دفاع ملی به شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس کاری ناچیز است

به گزارش خبرگزاری موج، سردار احمدی مقدم رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، طی سخنانی در اولین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی گفت: دانشگاه دفاع ملی بالاترین مرجع علمی در حوزه علوم راهبردی در جمهوری اسلامی ایران است و بر اساس سیاست‌های جذب و پذیرش دانشجو سعی شده تا دانشجویان از میان نخبگان لشگری و کشوری انتخاب شوند.

وی تصریح کرد: از میان دانشجویان برجسته و چهره‌های ماندگار این دانشگاه سردار سپهبد شهید سلیمانی دانشجوی ورودی سال ۱۳۸۴ دکتری رشته مدیریت راهبردی و همچنین جمال جعفر آل ابراهیم مشهور به ابو مهدی المهندس دانشجوی ورودی سال ۹۷ دکتری رشته مدیریت راهبردی این دانشگاه بودند.

احمدی مقدم افزود: سردار سلیمانی پس از گذراندن دوره نظری و ورود به پژوهش بنا به نیاز کشور در سطح کلان و ملی و بر اساس فرمایشات رهبری و فرمانده کل قوا فرصت ادامه تحصیل نیافتند و ماموریت خود را دنبال کردند. لذا بر اساس مصوبات شورای آموزش دانشگاه شرایط تحصیلی برای ایشان محفوظ مانده بود تا پس از اتمام ماموریت تحصیل خود را تکمیل نمایند که این فرصت فراهم نشد و ایشان به شهادت رسیدند.

وی افزود: همچنین ابو مهدی المهندس نیز در چنین شرایطی قرار داشتند. لذا این دو شهید بزرگوار که در حوزه راهبردی صاحب مکتب بوده و نقش آنان در جایگاه کشور و عرصه بین‌الملل مشهود می‌باشد با نظر دانشگاه دفاع ملی و با موافقت وزارت علوم دانش نامه دکترای افتخاری در رشته مدیریت راهبردی به این شهیدان بزرگوار اعطا شده گرچه این مدرک در مقابل ایثار آن دو فرمانده کاری ناچیز است. زیرا آنها در جهاد و شهادت به بالاترین مدارج دست یافته‌اند اما این اقدام انجام وظیفه دانشگاه و وزارت علوم است. امید به اینکه دانشگاهیان کشور و پیشگامان مقاومت و پاسداری از ارزش‌های انقلاب و اسلام آن را سرلوحه خویش قرار دهند.

گفتنی بر اساس  سخنان رییس دانشگاه دفاع ملی، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی سال ۸۴ در رشته دکتری مدیریت راهبردی دانشگاه عالی دفاع ملی قبول شد و تمام واحدها و دروس مربوطه را با موفقیت پشت سر گذراند، اما پیرو ماموریت رهبری به وی عازم جبهه های نبرد شد و قبل از دفاع از رساله دکتری خود به شهادت رسید همچنین ابومهدی المهندس نیز سال ۹۷ در رشته مدیریت راهبردی دانشگاه دفاع ملی مقطع دکتری به عنوان دانشجوی خارجی قبول و آغاز به تحصیل کرد که وی نیز قبل از اتمام تحصیلات خود شهید شد و امروز و در سالروز شهادت این دو شهید، دانشگاه دفاع ملی به خانواده این دو دانشجوی شهید مقطع دکتری خود دکتری افتخاری  اهدا کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه