English

بیانیه سفارت ایران در پاکستان:

ترور شهید سردار سلیمانی تهدید بزرگ علیه صلح جهانی است

سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با محکومیت تروریسم دولتی رژیم جنایتکار آمریکا و ریاکاری آن در قبال حقوق بین الملل ابراز داشت: ترور سردار سلیمانی یک اشتباه راهبردی و تهدیدی بزرگ علیه صلح و امنیت جهانی است.

ترور شهید سردار سلیمانی تهدید بزرگ علیه صلح جهانی است

به گزارش خبرگزاری موج، سفارت کشورمان در اسلام‌آباد طی بیانیه‌ای به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اعلام کرد: به مناسبت سومین سالگرد ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه همرزمش ابوالمهدی المهندس و تنی چند از همراهانشان، بار دیگر این اقدام تروریستی شنیع که نمونه بارز تروریسم دولتی است را به شدت محکوم می کند.

در این بیانیه آمده است: اقدام تروریستی علیه یکی از فرماندهان عالیرتبه نظامی یک کشور عضو سازمان ملل متحد، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌های ژنو است. این اقدام به عنوان یک اقدام جنایتکارانه و تجاوزکارانه، تهدیدی بزرگ برای صلح و امنیت جهان و منطقه تلقی می گردد. آمریکا با ترور یکی از بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین فرماندهان مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، در تلاش برای تضعیف محور نبرد با گروه‌های تکفیری و تروریستی همچون داعش بوده است.

سفارت ایران در پاکستان اعلام کرد: هدف این ترور به اصطلاح پیشگیرانه، قطعا از بین بردن یک نیروی شایسته و پیروز بود، اما کمی بعد ثابت شد که یک خطای راهبردی و یک اشتباه محاسباتی است که فرمان آن از سوی یک شبه سیاستمدار ناپخته صادر شده و توسط عناصر وابسته تشویق و توسط منافقین تسهیل گردید.

این اقدام به عنوان نمونه بارز تروریسم دولتی، ماهیت استانداردهای دوگانه را حتی در تعریف و اجرای بدیهی ترین و اساسی ترین اصول حقوق بین الملل و حقوق بشر آشکار کرد. نمونه هایی از این نوع استانداردهای دوگانه و ریاکاری ها توسط ایالات متحده آمریکا در تاریخ معاصر فراوان است.

سفارت کشورمان در این بیانیه افزود: مردم منطقه امروز تحت تاثیر محاسبات غلط، اشتباهات راهبردی و مداخلات و فرصت طلبی های کشورهای خارجی قرار گرفته اند. هیچ ملتی همانند ایران و پاکستان تحت تأثیر طاعون تروریسم قرار نگرفته و کماکان این آفت به حیات خود در منطقه ادامه می دهد. تروریسم درد مشترک این دو ملت مسلمان است و خون های پاک زیادی در این راه ریخته شده است.

اکنون سه سال از ترور ناجوانمردانه سپهبد حاج قاسم سلیمانی می گذرد. ایران همچنان مصمم است تا مرتکبین، حامیان و مرتبطین این جنایت وحشیانه را در یک دادگاه عادلانه به دست عدالت بسپارد. این ترور همچنین به عنوان یک اقدام جنایتکارانه بین المللی، در دادگاه های بین المللی، همچون دیوان کیفری بین المللی، قابل تعقیب است.

هرچند که ایالات متحده آمریکا، حدود دو دهه پیش خود را از شمول صلاحیت این دیوان مستثنی کرده تا بتواند از پاسخگویی در قبال چنین اقدامات شرارت آمیزی طفره رفته و برای مرتکبین آن مصونیت ایجاد کند. با این حال، جمهوری اسلامی ایران رسماً از کلیه ظرفیت‌های سیاسی، حقوقی و بین‌المللی خود برای تعقیب و محاکمه عاملان این اقدام تروریستی، از طریق سازوکارهای قانونی شناخته شده، استفاده خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه