English

روز پرکار وزیر امور خارجه ایران

وزیر امور خارجه ایران در روزی پرکار با وزرای هلند، اسپانیا و عمان گفتگوی تلفنی برقرار کرد و جویای احوال سفیر ایران در چین شد.

روز پرکار وزیر امور خارجه ایران

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر امور خارجه ایران امروز در گفت‌وگوهای جداگانه تلفنی با وزرای خارجه هلند، اسپانیا و عمان مواضع ایران در قبال موضوعات بین المللی را تشریح کرد.

 

وزیر امور خارجه عمان

وزیر امور خارجه کشورمان و السید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان، بعد از ظهر روز پنجشنبه در گفتگوی تلفنی که به ابتکار طرف عمانی انجام شد، در مورد مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان در این گفتگوی تلفنی در خصوص آخرین تحولات مهم در عرصه منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند.

طرفین در این تبادل نظر تلفنی بر تداوم مشورت ها در خصوص موضوعات مورد اهتمام مشترک و در راستای منافع دو کشور و کشورهای منطقه تاکید کردند.

 

وزیر امور خارجه اسپانیا

وزیر امور خارجه کشورمان عصر روز پنجشنبه در پاسخ به تماس تلفنی خوزه مانوئل آلبارس، همتای اسپانیایی خود، در مورد مهم ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو با انتقاد از اقدام نادرست کشورهای غربی در لغو عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن، این اقدام را نشانگر تلاش برای از بین بردن فرصت گفتگو دانست.

امیرعبداللهیان تأکید کرد: در منطقه ما، ایران یکی از قوی ترین دموکراسی‌ها را دارد و این که اروپا بخواهد به صورت یک سویه مسائل را ببیند و به دخالت های خود ادامه دهد، برای ما قابل قبول نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین، آغاز سال نو میلادی را به دولت و مردم اسپانیا تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد سال آینده سالی توأم با صلح و ثبات برای همه مردم دنیا باشد و شاهد گسترش بیش از پیش روابط بین تهران و مادرید در عرصه‌های مختلف باشیم.

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در این گفتگو، دیدگاه‌های خود را در مورد مسائل مورد اهتمام مشترک مطرح و متقابلا سال نو را به مردم و دولت ایران به خصوص مسیحیان تبریک گفت.

وزیر امور خارجه اسپانیا همچنین بر اهتمام دولت اسپانیا برای تداوم گفت و گو و گسترش روابط با ایران تاکید کرد.

 

وزیر امور خارجه هلند

وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه پنجشنبه در پی تماس تلفنی ووپکه هوکسترا وزیر خارجه هلند، در مورد مهمترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور در عرصه دوجانبه و بین المللی با وی گفتگو و تبادل نظر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به سابقه تاریخی و چهارصد ساله روابط دو کشور ایران و هلند، بر آمادگی کشورمان برای توسعه بیش از پیش همکاری‌ها بین دو کشور در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

دکتر امیر عبداللهیان همچنین عید کریسمس را به دولت و ملت هلند تبریک گفت.

آقای ووپکه هوکسترا وزیر امور خارجه هلند نیز در این دیدار با اشاره به سابقه تاریخی روابط دو کشور، بر اهتمام این کشور برای ادامه گفتگوهای دو جانبه در موضوعات سیاسی و کنسولی تأکید کرد و برای برگزاری رایزنی‌های سیاسی دوجانبه اعلام آمادگی نمود.

 

تماس تلفنی با محمد کشاورز زاده سفیر کشورمان در چین

در پی تشدید وضعیت کرونا از جمله در چین و ابتلای سفیر جمهوری اسلامی ایران که موجب بستری شدن ایشان گردید، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در تماس با محمد کشاورز زاده سفیر کشورمان، وضعیت سلامت ایشان و شش تن از همکاران سفارت جمهوری اسلامی ایران را که به کرونا مبتلا شده اند جویا شد.

امیرعبداللهیان در این تماس از مساعدت میزبان چینی در این زمینه قدردانی کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن در این گفتگوی تلفنی با قدردانی از تماس وزیر امور خارجه، اطمینان داد در پرتو تلاش فراگیر برای مهار کرونا؛ سفارت جمهوری اسلامی ایران با تمام ظرفیت وظایف محوله در راستای تامین منافع کشور را انجام می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه