English

آیت الله نوری همدانی:

شناساندن افکار شهید سلیمانی به نسل جوان بسیار ضروری است

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید با بیان این که شهید حاج قاسم سلیمانی از نخبگان میدان جهاد بود، گفت: شناساندن افکار و مجاهدت‌های این شهید والامقام برای جامعه و به ویژه نسل جوان بسیار ضروری است.

شناساندن افکار شهید سلیمانی به نسل جوان بسیار ضروری است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار اعضای ستاد تجلیل و تکریم سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی افزود: فرهنگ شهادت و جهاد در راه خداوند در سیره اهل بیت(ع) و آیات قرآن بسیار مورد تجمید قرار گرفته است و خداوند در قرآن شهدا را زنده و جاودان معرفی نموده است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) یادآور شد: کارهای نیک و صالح دارای درجات و رتبه هایی هستند اما شهادت با هدف الهی و جهاد در راه خدا بالاترین فضیلت ها و برترین مقام و منزلت در نزد خداوند است که برتر از آن مقام و منزلتی نیست. شهادت آرزوی صالحان و نیکوکاران است از این رو امیرمومنان به مالک اشتر می فرماید: ای مالک از خداوند خواسته ام که مرگ من و تو را شهادت در راه خودش قرار دهد و در اولین دعای صحیفه سجادیه درخواست آن حضرت شهادت در راه خداوند است، از این رو حضرت امام راحل فرمودند: شهادت هنر مردان خداست.

این مرجع تقلید، شهید حاج قاسم سلیمانی را از نخبگان میدان جهاد در زمان کنونی توصیف کرد و گفت: ایشان یک فرد عادی نبود، خداوند این مقام و جایگاه ویژه را به افراد عادی عنایت نمی کند بلکه ایشان یک فرد مخلص و از نظر فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) در سطح بسیار بالای بود. شهید حاج قاسم سلیمانی از نخبگان و سلحشوران میدان رزم و جهاد در مقابل دشمنان و مستکبران بود.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی یک شهیدی بود که این راه را یافته و پیموده بود، خداوند دل او را با نور ایمان روشن کرده بود از این رو با یقین و اعتقاد راسخ سخن می گفت و در این راه با اراده محکم گام بر می داشت و از مشکلات و سختی ها ترس و سستی به خود راه نمی داد.

وی شناساندن افکار و مجاهدت های حاج قاسم سلیمانی را برای جامعه و به ویژه نسل جوان بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هر تلاشی در شناساندن کارها، مواعظ، افکار و اندیشه های ایشان صورت گیرد بسیار ارزنده است و ایشان یک الگوی مناسبی برای جامعه کنونی به خصوص نسل جوان این کشور می باشد.

وی با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست دولت آمریکا اظهار داشت: تبری و تولی یکی از ارکان اسلام است و بر ما لازم است که دشمنان و بدخواهان را شناخته و در مقابل آنها بایستیم و آنها را به سزای اعمالشان برسانیم امام راحل این راه را بر روی ما گشود و رهبر معظم هم این راه را می پیماید و ما امیدواریم این انقلاب و این نهضت اسلامی منتهی به ظهور امام زمان(عج) شود، از این رو نشر، تبلیغ و بیان رشادت های مجاهدانی همچون حاج قاسم سلیمانی کار بسیار ارزنده ای است.

شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق به همراه ۸ نفر دیگر از همرزمان‌شان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهور وقت آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی