English

کنعانی:

بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس مردود است/مداخله در امور داخلی ایران بدون واکنش نمی‌ماند

سخنگوی وزارت خارجه گفت: با موضوعات منافع اساسی کشور و تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی مصالحه نمی‌کنیم، واکنش جدی نشان می دهیم و از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک در این ارتباط استفاده می‌کنیم..

بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس مردود است/مداخله در امور داخلی ایران بدون واکنش نمی‌ماند

به گزارش خبرگزاری موج، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در آغاز نشست خبری این هفته خود با خبرنگاران داخلی و خارجی به مبارزات ارزشمند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدا در مسیر مقاومت علیه توطئه‌ها و سلطه بین‌الملل در منطقه و تروریسم داعشی اشاره کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه در مورد بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس و ادعاهای مطرح شده در آن علیه ایران گفت: اتهامات بی اساس مندرج در این بیانیه را محکوم و بی اساس می‌دانیم.

کنعانی در ادامه با بیان این که مطالب و ادعاهای مندرج در این بیانیه در مورد فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران را مردود می‌دانیم، ادامه داد : هیچ ادعایی را در مورد تمامیت ارضی ایران نمی‌پذیریم و به کسی اجازه مداخله در امور داخلی ایران و تمامیت ارضی و سرزمینی ایران را نمی‌دهیم.

کنعانی همچنین در این نشست بار دیگر با انتقاد از موضع‌گیری برخی از مقامات غربی در مورد تحولات و ناآرامی های اخیر در ایران گفت: لیست تحریمی جدیدی را امروز مرتبط با اتحادیه اروپا ، برخی از شخصیت های اتحادیه اروپا و همچنین تحریم‌هایی را در مورد برخی از نهادهای انگلستان و برخی از شخصیت‌ها و مقامات این کشور اعلام و اعمال می‌کنیم .

وی ادامه داد: مداخله در امور داخلی ایران بدون واکنش نمی‌ماند و ایران تحت تأثیر برخی از تهدیدها و فشارهایی که با هدف اخذ امتیاز از تهران صورت می‌گیرد، قرار نمی‌گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال دیگری در مورد بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس و ادعاهای مطرح شده در آن از جمله در مورد جزایر سه گانه ایران تاکید کرد: در ارتباط با موضوعات منافع اساسی کشور و تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی مصالحه نمی‌کنیم، واکنش جدی نشان می دهیم و از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک در این ارتباط استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در این ارتباط هم مواضع رسمی خود را اعلام کردیم. وزارت خارجه بلافاصله وارد عمل شد . سفیر چین در ایران را خواستیم و اعتراض خود را بیان کردیم . یادداشت اعتراضی هم دادیم .

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه با جدیت عمل کرد و مواضع خود را بیان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی