English

رئیس جمهور تاکید کرد:

باید نگاه عادلانه و نقادانه به عملکرد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی داشته باشیم

رئیس جمهور گفت: باید به وضع موجود و مطلوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و فاصله موجود میان آنها نگاه عادلانه و نقادانه داشته باشیم.

باید نگاه عادلانه و نقادانه به عملکرد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم سی و هشتمین سالروز تشکیل شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: مباحثی که در حوزه علم و فرهنگ مطرح شده، حتماً مسائل مهمی هستند.

رئیس جمهور عنوان کرد: باید به وضع موجود و مطلوب در شورای عالی انقلاب فرهنگی و فاصله موجود میان آنها نگاه عادلانه و نقادانه داشته باشیم و به اسناد بالادستی و نکاتی که در روزهای آغازین از سوی امام (ره) تحت عنوان انتظار از شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد، پرداخته شود.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم تحول را اجرایی و عملیاتی کنیم، باید گذشته بررسی شود و دیده شود شورا در ادوار مختلف در چه بخش‌هایی موفق بوده تا تقدیر و تشکر شود و نسبت به کاستی‌ها جبران صورت گیرد تا در نهایت شورا، به خط شورای عالی انقلاب فرهنگی بازگردد.

رئیسی تصریح کرد: هر کدام از واژگان «شورای عالی انقلاب فرهنگی» اقتضائاتی دارند و طبیعتاً تحول الزاماتی دارد. اولین گام در تحول، نگاه تحولی است. اندیشه تحولی و انگیزه تحولی اگر نباشد، تحول اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید در فرآیندها توسط اهل فن، خردمندان و چهره‌های فرهنگی باز نگاه شود تا ببینند این اقدامات با کار تحولی همخوانی دارد یا خیر. بخش‌های مختلف علمی و فرهنگی نیز باید نگاهی به ساختارهای خود داشته باشند و بررسی کنند مأموریت‌های محوله را محقق کردند یا خیر.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه