English

رییس سازمان انرژی اتمی:

در پاسخ به قطعنامه شورای حکام، تولید اورانیوم ۶۰ درصد در فردو را آغاز کردیم

رییس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: در پاسخ به قطعنامه شورای حکام تولید اورانیوم ۶۰ درصد در فردو از روز دوشنبه آغاز کردیم.

در پاسخ به قطعنامه شورای حکام، تولید اورانیوم ۶۰ درصد در فردو را آغاز کردیم

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست، در مورد پاسخ سازمان انرژی اتمی به قطعنامه شورای حکام گفت: قبلا اعلام کرده بودیم که فشار و قطعنامه سیاسی چیزی را تغییر نمی‌دهد و صدور قطعنامه واکنش جدی به همراه خواهد داشت دارد، در پاسخ به قطعنامه شورای حکام تولید اورانیوم ۶۰ درصد در فردو از روز دوشنبه آغاز کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از هفت میلیون بشکه نفت از زمان بهره برداری از نیروگاه بوشهر صرفه جویی شده است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری  بر استفاده از انرژی پاک، قانون هدف گذاری توسعه نیروگاه های اتمی را در دستور کار قرار دادیم تا سهم انرژی هسته ای را ۲۰ درصد در کشور افزایش دهیم.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: در سازمان انرژی اتمی قرار است در دو بخش تولید برق از فناوری هسته ای و ساخت و تجهیز دستگاه هایی برای کاهش آلاینده ها به ویژه شیرابه‌ها اقداماتی انجام شود. همچنین تلاش داریم تا ظرفیت طراحی و مهندسی نیروگاه های اتمی را در کشور راه اندازی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی