English

ایروانی :

ارسال پهپاد از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرد

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جمع خبرنگاران ادعاهای بی اساس در مورد انتقال پهباد از سوی ایران برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرد و تاکید نمود، این ادعاها هیچ ارتباطی با قطعنامه 2231 ندارد.

ارسال پهپاد از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرد

به گزارش خبرگزاری موج، به دنبال نشست غیر علنی شورای امنیت سازمان ملل متحد که به درخواست اوکراین و برای بررسی موضوع نقش پهبادهای ایرانی در جنگ در این کشور برگزار شده بود ،امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم کشورمان با حضور در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل، دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران پیرامون بحران در اوکراین و تلاش برخی از کشورها برای مرتبط ساختن بحران اوکراین و قطعنامه 2231در خصوص توافق هسته ای را تشریح کرد.

وی موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد شرایط اوکراین را روشن و پیوسته خواند که از ابتدای شروع بحران در اوکراین بطور مستمر مورد تاکید قرار گرفته است.

سفیر  و نماینده دائم کشورمان افزود: ما همواره براین امر تاکید داشته ایم که همه اعضای سازمان ملل باید بطور کامل به اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد و حقوق بین الملل از جمله حاکمیت ،استقلال،اتحاد و تمامیت ارضی  احترام بگذارند.

ایروانی  ادامه داد: ایران بعنوان کشوری که تجربه 8 سال  تجاوز و جنگ تحمیلی  را پشت سرگذارده ، بطور مداوم از صلح و پایان فوری جنگ در اوکراین حمایت کرده و از طرف‌ها خواسته تا خویشتن داری به خرج داده ،از افزایش تنش اجتناب نموده و در یک پروسه واقعی برای حل و فصل اختلافات وارد شوند وبه ریشه های ایجاد این شرایط پرداخته شود.

وی افزود: ما از تلاش‌های جاری برای یافتن راه حل برای این مناقشه حمایت کرده و در این رابطه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  با همتایان خود در دوطرف درگیری در مناسبتهای مختلف تماس گرفته است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان خاطرنشان کرد: ایران همواره گفته است که ادعاهای بی اساس در مورد انتقال پهباد برای استفاده در درگیری اوکراین را رد می‌کند.

وی از این‌که برخی کشورها دربحران اوکراین فقط انگیزه ها و اهداف سیاسی  را دنبال می کنند، ابراز نامیدی کرد و افزود :این کشورها با ایجاد  یک کارزار ضد اطلاعاتی و جنگ روانی علیه ایران تلاش می‌کنند، از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل یک تفسیر گمراه کننده ارائه نموده وبین ادعاهای بی اساس و قطعنامه2231 ارتباط برقرار نمایند.

ایروانی افزود: ایران تاکید دارد که موضوعات حول درگیری جاری در اوکراین کاملا با قطعنامه 2231در شکل و محتوا غیر مرتبط است و هر فعالیتی در این رابطه خارج از قطعنامه و دستور کار دبیرخانه است. بعلاوه قاطعانه اعتقاد داریم که هیچ یک از سلاح‌های صادراتی ایران  از جمله پهباد به سایر کشورها مشمول پاراگراف 4ضمیمه Bقطعنامه 2231 نیست.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تعامل سازنده خود را برای حل وفصل درگیریها در اوکراین ادامه می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی