English

مرتضوی دومین وزیر تعاون و کار دولت رییسی شد

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

مرتضوی دومین وزیر تعاون و کار دولت رییسی شد

به گزارش خبرگزاری موج، در جلسه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت و برنامه‌های سید صولت مرتضوی وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان مجلس پس از استماع سخنان مخالفین و موافقین و همچنین دفاعیات و برنامه‌های مرتضوی با ۱۷۶ رأی موافق ،  64 رأی مخالف، 13 رأی ممتنع و 5 رأی باطله از مجموع 258 آرای مأخوذه، به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شد.

 

مرتضوی پیشتر معاونت اجرایی رئیس جمهور و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری دولت سیزدهم را برعهده داشت.

او  در گذشته نیز رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، رئیس ستاد انتخابات کشور، معاون سیاسی وزارت کشور، شهردار مشهد، استاندار خراسان جنوبی، بخشدار مرکزی فارسان، فرماندار لردگان، فرماندار بیرجند، مدیرکل اقدامات تأمینی سازمان زندان‌ها، مدیرکل امور اداری و مالی سازمان زندان‌ها، مدیر مسئول روزنامه حمایت، دبیر اجرایی انجمن روزنامه نگاران مسلمان و دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان بوده‌ است.

 پیش از این، حجت الله عبدالملکی با شروع به کار دولت سیزدهم به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد. او در تاریخ 24 خرداد 1401 از این منصب استعفا داد و محمد هادی زاهدی وفا از سوی رئیس جمهور به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب شد.

دولت در تاریخ 24 شهریور زاهدی وفا را به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی کرد اما او نتوانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را کسب کند و در نهایت، سید صولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شد که امروز رای آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی