English

کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک:

نباید بنزین روی آتش بریزیم و فضا را به حالت دوقطبی شدید دربیاوریم

فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما باید نگاه کنیم و ببینیم دشمن کجا را نشانه گرفته و چه جایی نقطه آماج حملات دشمن شده است. باید برویم و در آن نقطه بایستیم و آنجا را علاج کنیم، نباید بنزین روی آتش بریزیم و فضا را به حالت دوقطبی شدید دربیاوریم.

نباید بنزین روی آتش بریزیم و فضا را به حالت دوقطبی شدید دربیاوریم

رضا سراج در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره ابراز نگرانی بعضی چهره‌های ارشد نظام از وجود تلاش‌هایی برای ایجاد دوقطبی میان مردم و حاکمیت گفت: همیشه شرایط دوقطبی بستر حوادث امنیتی است. این دوقطبی می‌تواند سیاسی، فرهنگی، اقتصادی یا ناشی از شکاف‌های هنجاری و ارزشی باشد. بنابراین همیشه شرایط دوقطبی در حوزه امنیت سرریز خواهد شد. بخشی از نگرانی‌هایی که مسوولان دارند از این مساله برمی‌خیزد.

وی درواکنش به اینکه آیا به حاشیه رفتن یا سکوت بعضی از چهره‌ها و جریان‌های با سابقه انقلاب در ایجاد این دوقطبی و شکاف موثر بوده اذعان کرد: به طور مسلم وقتی ما دست به تبیین نزنیم خاصیت این دوقطبی درهم آمیختن حق و باطل می‌شود. اگر خواص انقلابی کار تبیین را انجام ندهند و جهاد تبیین اتفاق نیفتد طبیعتا این دوقطبی هم متفاوت می‌شود و هم جامعه با سرعت بیشتری به سمت ناامنی حرکت می‌کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به اینکه در شرایط امروز جامعه نخبگان و خواص سیاسی چه نوع مسوولیتی را برعهده دارند تصریح کرد: من معتقدم که ما باید نگاه کنیم و ببینیم دشمن کجا را نشانه گرفته و چه جایی نقطه آماج حملات دشمن شده است. باید برویم و در آن نقطه بایستیم و آنجا را علاج کنیم. امروز دشمن انسجام ملی، دوقطبی‌سازی و تخریب روحیه وفاق ملی به ویژه در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی را هدف گرفته است. بنابراین ما باید برویم و بایستیم و این نقطه را ترمیم کنیم. راهش هم این است که کار تبیینی انجام بدهیم. نه اینکه بخواهیم بنزینی روی این آتش بریزیم و فضا را به حالت دوقطبی شدید دربیاوریم.

سراج درباره اینکه آیا آن دسته از افراد که ظاهر انقلابی دارند و بعضا جزو مسوولان سیاسی و فرهنگی هستند و در شرایط کنونی اظهارات به نسبت تندی خطاب به معترضان دارند بنزین روی آتش اعتراضات می‌ریزند گفت: من با چنین صراحتی نمی‌خواهم چیزی را ابراز بکنم و کسی را هم نمی‌خواهم متهم بکنم. من معتقدم که ما باید فضای انسجام را تقویت کنیم و از ایجاد دوقطبی به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به شدت پرهیز کنیم و خود ما عامل شکاف و دوقطبی شدن فضای جامعه نشویم. منظور من به صورت صریح و روشن این است.  

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه