English

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی:

در چند روز آینده نتایج اقدامات پیرامون حوادث اخیر را به مردم اعلام خواهم کرد

میرتاج‌الدینی گفت: نمایندگان مجلس درصدد انتشار یک بیانیه پیرامون حوادث اخیر هستند.

در چند روز آینده نتایج اقدامات پیرامون حوادث اخیر را به مردم اعلام خواهم کرد

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره تاثیر اقدامات ریاست جمهوری نظیر تماس تلفنی با خانواده مرحومه مهسا امینی یا گفتگوی تلویزیونی اخیر بر اعتمادسازی در فضای عمومی جامعه گفت: مسوولان نظام از جمله ریاست جمهوری و ریاست قوه قضاییه در حال پیگیری هستند تا حتما اعتمادسازی انجام بگیرد. یعنی مسوولان، پرونده خانم امینی را به طور کامل پیگیری می‌کنند تا همه ابعاد آن روشن شود. طی چند روز آینده نتایج این اقدامات را برای عموم مردم اعلام خواهم کرد.  چنین تلاش‌هایی در اعتمادسازی برای مردم بسیار موثر خواهد بود.

وی درباره اینکه با توجه به پیشینه حرفه ای پربار رییس جمهور در حوزه موضوعات حقوقی و قضایی است تا چه اندازه می توان به اصلاح شیوه اجرایی قوانین اجتماعی امیدوار بود گفت: چون ریاست جمهوری با مسائل حقوقی و قضایی کاملا آشنا هستند و خودشان رییس قوه قضاییه بوده‌اند و سال‌ها در امور قضایی و حقوقی فعالیت داشته‌اند این ظرفیت مطلوبی برای ایشان است. ایشان الان در راس دولت قرار دارند و با تکیه بر همین توانمندی‌ها می‌توانند بعضی ایرادات و اشکالات گذشته را برطرف کنند و اعتمادسازی در جامعه را به انجام برسانند. آقای رییس جمهور همانطور که خودشان هم وعده داده‌اند می‌توانند این کار را بکنند. قهرا مجلس هم از این اقدام‌ها پشتیبانی خواهد کرد و سه قوه با هم همفکری خواهند کرد تا با اقدامات کارشناسانه و اعتمادآفرین انشاالله ایرادات و مشکلات موجود برطرف شود.

وی در واکنش به اینکه آیا احساس نمی‌کنید در فرایند تصمیم‌گیری برای برون رفت از وضع فعلی آقای رییس جمهور تنها مانده‌اند و برای همین روال تصمیمات و اقدامات به کندی پیش می رود اذعان کرد: اگر همه قوا هم مجلس و هم قوه قضاییه با رییس‌جمهوری همراهی کنند زودتر به نتیجه خواهند رسید. با توجه به اینکه از روز یکشنبه جلسات مجلس شروع خواهد شد تعدادی از نمایندگان بیانیه‌ای را آماده کرده‌اند و در سامانه مجلس برای اخذ امضای دیگر نمایندگان قرار داده شده است. در این بیانیه که تصور می‌کنم  فردا منتشر بشود به بعضی از این نکات اشاره شده و با آنچه آقای رییس‌جمهور گفته همسو و هم جهت است. بنابراین همین بیانیه هم می‌تواند پشتیبانی و کمک خوبی برای رییس‌جمهور باشد. دولت و قوه قضاییه هم قهرا از این رویکرد مجلس استقبال می‌کنند. اگر دولت درصدد انجام اقداماتی باشد که نیازمند همراهی مجلس است قطعا این همراهی صورت خواهد گرفت.

میرتاج‌الدینی در خصوص اینکه آیا ضرورت ندارد که هیاتی مرکب از نمایندگان مجلس و مسوولان دولت پیگیر رسیدگی و تهیه گزارش درباره ماجراهای اخیر بشوندتصریح کرد: به نظر من اگر این موضوع را از پراکنده‌کاری خارج کنیم و گزارش کار به صورت متمرکز و مشترک تهیه و همه نظرات در یک جا جمع شود بهتر خواهد بود. اگر کمیسیون امور داخلی مجلس، دولت و دادستانی هرکدام به طور مستقل بخواهند گزارش تهیه کنند کارها پراکنده خواهد شد. پراکنده‌گویی مانع از ایجاد اعتماد در جامعه خواهد شد. اما اگر همه اینها با هم و به صورت مشترک گزارش پرونده را آماده کنند تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

وی اضافه کرد: این نکته پیشنهاد خوبی است و من آن را در مجلس مطرح می‌کنم که کمیته مشترکی از هر سه قوه به سرعت برای رسیدگی به این پرونده تشکیل شود. البته نه اینکه بخواهند کار را از اول شروع کنند بلکه هر کدام اطلاعات خودشان را ارائه کنند تا در یک جا جمع شود و گزارش آن را به مردم اعلام کنند. البته در مرحله بعدی پیگیری کار از طریق قوه قضاییه خواهد بود که باید نتایج آن را به مردم ارائه بدهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه