English

محمدباقر قالیباف:

سرمایه های اجتماعی امروز ما ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز هم به برکت دفاع مقدس هژمومی دشمنان را به شکست کشانده ایم و روز به روز این نظام مستحکم تر شده است، چون دفاع مقدس فقط یک پدیده تاریخی نبود بلکه یک فرهنگ قابل اشاعه و انتقال بود که از نسلی به نسل دیگر و از سرزمینی به سرزمین دیگر منتقل می شود.

سرمایه های اجتماعی امروز ما ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در سخنانی عنوان کرد: تکیه بر خدا و سنت های الهی و تکیه بر مردم، در شرایطی که همه منطقه اوراسیا درگیر جنگ است، ایران را به جزیره آرامش در منطقه تبدیل کرده است.

قالیباف این سخنان را در همایش بزرگ تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس طرقبه-شاندیز اظهار کرد و ادامه داد: مهم ترین و اساسی ترین عنصر و عامل بعد از خدا و سنت های الهی مردم بودند که قدرت  و صلح و آرامش امروز ایران را تولید کردند و هر چند به لحاظ عقلی از ابزار و فناوری کمک می گیریم اما تکیه گاه اصلی ما سنت های الهی، خدا و مردم هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وقایع تلخ بعد از فوت خانم مهسا امینی ابراز کرد: درگذشت خانم مهسا امینی همه مسئولان را غصه دار و ناراحت کرد و همه مسئولان از جمله روسای سه قوه با جدیت پیگیر رسیدگی به این موضوع هستیم.

وی خاطرنشان کرد: اما از یک واقعیت دیگر هم نباید غفلت کنیم و همه قراین و شواهد نشان می دهد بعد از این حادثه دشمن با یک آمادگی قبلی بر این بستر سوار شد و هم علیه کلیت نظام اقدام کرد و هم علیه امنیت مردم و هیچ چیز نباید امنیت مردم و موجودیت نظام مقدس اسلامی را به خطر بیندازد و مردم حق نقد و اعتراض دارند اما باید مراقب بود زیرا دشمن انسجام اجتماعی و یکپارچگی مردم ایران را هدف قرار گرفته است.

قالیباف تصریح کرد: مردم هرگز نباید مقابل هم قرار گیرند چون این خواسته دشمن است و  معترضان باید صف خود را از بدخواهان نظام جدا کنند و نباید به سمت دوقطبی ساختگی دشمنان انقلاب برویم و دوران دفاع مقدس یک دفاع همه جانبه در همه ابعاد سیاسی، اقتصادی و نظامی بود و در این دفاع مقدس با یک مظلومیت روبرو بودیم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: انقلابی نوپا که هم از طرف دشمن خارجی مورد حمله قرار گرفته بود و هم در داخل با تهدیدات مختلفی از جمله غائله گنبد و کردستان و منافقین و ... روبرو بود و با این وجود امروز شاهدیم که همه این سختی ها که در دوران دفاع مقدس متحمل شدیم باعث شد که دشمن هرگز به اهدافش نرسد و ما به همه اهداف مورد نظر حضرت امام (ره) و مردم رسیدیم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس یک دانشگاه و محل تربیت بود و در دفاع مقدس از اندیشه ها و باورهایی دفاع می کردیم که ریشه در مکتب اهل بیت (ع) داشت و دفاع از سرزمینی که همیشه سرزمین وحدانیت و توحید و مکتب اهلبیت (ع) بود و دفاع مقدس دفاع از عزت و منزلت مسلمانان بود و باعث احیای مجدد اسلام و مبانی دین شد.

قالیباف گفت: امروز هم به برکت دفاع مقدس هژمومی دشمنان را به شکست کشانده ایم و روز به روز این نظام مستحکم تر شده است، چون دفاع مقدس فقط یک پدیده تاریخی نبود بلکه یک فرهنگ قابل اشاعه و انتقال بود که از نسلی به نسل دیگر و از سرزمینی به سرزمین دیگر منتقل می شود.

رییس مجلس اضافه کرد: سرمایه های اجتماعی امروز ما ریشه در فرهنگ دفاع مقدس دارد و اگر امروز رژیم کودک کش صهیونیستی مشروعیتی ندارد بخاطر انتقال فرهنگ دفاع مقدس است و البته در کشور برخی مشکلات اقتصادی وجود دارد و هیچ وقت منکر آن نیستم اما اگر با همان فرهنگ دفاع مقدس به میدان آمده بودیم دچار این چالش ها نبودیم، ریشه مشکلات اقتصادی در فاصله گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس و اعتماد به مردم است.

قالیباف در خاتمه یادآور شد: هیچ چیز نمی تواند جایگزین مردم در تولید قدرت بشود و حکمرانی مردمی و توجه به مردم یعنی اینکه هم ساز و کارهایی که به کار می گیریم مردمی باشد هم خروجی های آن به نفع مردم باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه