English

میراحمدی:

زائران بازگشت خود را به روز اربعین موکول نکنند/ امکان بازگشت به کشور از تمامی مرزها فراهم است

مراسم اربعین حسینی امسال بعد از محدودیت‌های کرونایی در حال برگزاری است و زائرانی که سال‌های گذشته از این سفر معنوی بازمانده بودند تلاش می‌کنند خود را از مسیرهای مختلف به کشور عراق و عتبات عالیات برسانند.

زائران بازگشت خود را به روز اربعین موکول نکنند/ امکان بازگشت به کشور از تمامی مرزها فراهم است

 

به گزارش خبرگزاری موج، مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: میزان خروج زائرین به حدود ۳ میلیون ۱۵۰ هزار نفر رسیده و ۳۰۰ هزار اتباع غیرایرانی نیز تا کنون از مرزهای ما خارج شده اند که در اثر تلاش های بسیار گسترده و شبانه روزی پلیس فراجا این امکان برای آن ها فراهم شده است و هم اکنون شاهد تراکم حضور این عزیزان هستیم؛ زائرین پاکستانی هم سفر خود را آغاز کردند و شاهد حضور نسبتا متراکم آن ها در مرزهای خود هستیم که این عزیزان هم به جمع دیگر زوار خواهند پیوست.

میراحمدی افزود: زائرین بازگشت خود را به روز اربعین و یا بعد از آن موکول نکنند الا کسانی که امشب، فردا و یا پس فردا عازم کشور عراق خواهند شد.

وی تصریح کرد: طبق دستور وزیر کشور مقرر شده است برای زائرینی که با تاخیر وارد کشور عراق می شوند خدمات موکب های ما در عراق و پایانه های مرزی، چند روزی ادامه داشته باشد که این عزیزان هم دچار مشکل نشوند.

امکان بازگشت از همه مرزها برای زائران وجود دارد

محمد شرفی، فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در رابطه با اینکه آیا زائران اربعین باید از همان مرزی که از کشور خارج شده‌اند به کشور بازگردند، گفت: هیچ ضرورتی وجود ندارد که زائران از همان مسیر یا مرزی که از کشور خارج شدند برای بازگشت استفاده کنند. امکان بازگشت از همه مرزها وجود دارد.

مهران پرترددترین پایانه مرزی است

دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی پایانه مهران را دارای بیشترین مراجعه‌کننده خواند و گفت: بیش از ۶۵ درصد زائران از پایانه مرزی مهران باز می‌گردند و این پایانه پرترددترین پایانه مرزی معرفی شده است‌.

حسین مذنب با اشاره به اینکه امروز بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز ذخیره‌سازی شده است، گفت: تا کنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه طی ۲۴ ساعت گذشته به شهرهای کشور اعزام شدند.

خدمت رسانی شبانه روزی موکب‌های شهرداری تهران در «سامرا»

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در موکب شهرداری تهران در شهر سامرا نزدیک ۲۰۰ نفر از همکارانمان که شامل ۱۰۰ نفر از نیرو‌های خدمات شهری شهرداری تهران و ۱۰۰ نفر از کسانی که به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند و تعدادی نیز نیرو‌های داوطلب خارج از شهرداری حضور دارند. این افراد خالصانه و داوطلبانه در شیفت‌های مختلف به مدت ۲۰ روز مشغول خدمات رسانی به زائران بوده و هستند و این حضور تا چند روز پس از اربعین هم ادامه خواهد داشت .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه