English

بهروز کمالوندی:

رفتار آژانس متناسب با همکاری‌های ما نبوده است/ آژانس رویکرد خود را عوض کند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: بر اساس اطلاعیه‌ی صادر شده، متاسفانه رفتار آژانس متناسب با همکاری‌های ما نبوده است.

رفتار آژانس متناسب با همکاری‌های ما نبوده است/ آژانس رویکرد خود را عوض کند

به گزارش خبرگزاری موج، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی قبل از شرکت در جلسه‌ی ویژه‌ی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگوی تلویزیونی گفت: بر اساس اطلاعیه‌ی صادر شده، متاسفانه رفتار آژانس متناسب با همکاری‌های ما نبوده است.

وی افزود: سه کشور اروپایی و همچنین آمریکا تحرکاتی را آغاز کردند که تصمیم گرفته شد بخشی از همکاری‌ها که فراتر از پادمان و جزو تعهدات ما نبود و بر مبنای حسن نیت از طرف ایران بود (مانند ضبط برخی از فعالیت‌ها توسط دوربین‌ها و دستگاه برخط سنجش سطح غنا) متوقف شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در گذشته نیز قرار نبود اطلاعات این دستگاه‌ها در اختیار آن‌ها قرار گیرد مگر در حالت پذیرش شرایط ایران و بر اساس قانون راهبردی مجلس، از امروز این اطلاعات ضبط نمی‌شود.

وی افزود: اقداماتی دیگری در نظر گرفته شده که امیدواریم آن‌ها به خودشان بیایند و جواب همکاری‌های ایران را بدهند.

کمالوندی تصریح کرد: نکته دیگری که باید بیان شود این است که ۸۰ درصد دوربین‌های آژانس، دوربین‌های پادمانی است. ما متعهد به پادمان هستیم و دوربین‌هایی که قطع می‌شوند، دوربین‌های فرا پادمانی هستند و آژانس دیگر نمی‌تواند از اطلاعات آن‌ها استفاده کند.

وی افزود: امیدوار هستیم که با اقداماتی که انجام می‌شود این‌ها به خودشان بیایند و روش و منش خود را عوض کنند با این رویکرد نمی‌توانند انتظار داشته باشند که جمهوری اسلامی ایران در قبال عدم همکاری و سوءنیت آن‌ها، همکاری داشته باشد.

کمالوندی گفت: متاسفانه گزارشی که مدیرکل داده است منعکس کننده این همکاری‌ها و حسن نیت نبوده است و امیدوار هستیم که این رویکرد را عوض کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه