English

بادامچیان:

دولت باید با مبارزه قاطعانه با قاچاق کالا، آن را ریشه کن کند/ مصلحت و منافع ملت آمریکا در حذف تحریم‌ها است

دبیرکل حزب موتلفه با تاکید بر اینکه مسئله قاچاق قابل حل است، گفت: دولت باید با مبارزه قاطعانه با قاچاق کالا، آن را ریشه کن کند تا برنامه‌های خودکفایی غذایی، صادرات و واردات و قیمت گذاری‌ها به هدر نروند.

دولت باید با مبارزه قاطعانه با قاچاق کالا، آن را ریشه کن کند/ مصلحت و منافع ملت آمریکا در حذف تحریم‌ها است

به گزارش خبرگزاری موج، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، در خصوص رخدادهای اخیر ایران و منطقه گفت: در شرایطی که دنیا دچار بحران غذایی، خشکسالی و گرانی‌های ناشی از این بحران است، دولت سیزدهم با اقدام به موقع و پیش بینی شده در جهت تأمین نیازها و جراحی اقتصادی حرکت کرد که این اقدام جای تقدیر دارد. خشکسالی و تغییرات آب و هوایی، بلای کرونا، جنگ اوکراین و یمن، درگیری‌ها و آوارگی انسان‌ها و کاهش تولید به خاطر درگیری داخلی کشورها، عوامل اصلی این بحران هستند که حتی گندم به عنوان مایحتاج اولیه غذایی را تحت تأثیر قرار داده است.

وی عنوان کرد: کشور ایران دارای امکانات بسیار، مردم فداکار و خداخواه است؛ می‌تواند با سیاست‌گذاری صحیح دولت و دستگاه‌های حاکمیت مشکلات مردم را حل کند تا گرفتار عواقب بحران‌های منطقه‌ای و جهانی نشویم. همچنین می‌توانیم به یاری ملت‌های گرفتار برویم. همه باید در صحنه باشیم و دولت رئیسی باید بتواند از همه نظرات و نیروهای مردمی در این نبرد جهانی بین حق و باطل استفاده ببرد.

دبیرکل حزب موتلفه با تاکید بر اینکه مسئله قاچاق قابل حل است تصریح کرد: دولت باید با مبارزه قاطعانه با قاچاق کالا، آن را ریشه کن کند تا برنامه‌های خودکفایی غذایی، صادرات و واردات و قیمت گذاری‌ها به هدر نروند. کشور باید ضمن افزایش درآمد مردم و تثبیت قیمت‌ها، اداره شود و یارانه، یاری‌دهنده سیاست‌ها و حلال مشکلات مقطعی مردم است که باید به میزان و اندازه مناسب باشد.

بادامچیان تاکید کرد: دولت بر اساس قاعده «ید حاکم» و مصلحت اجتماعی می‌تواند به همه افراد ملت یارانه اختصاص بدهد؛ اما مبنای یارانه، پرداخت به آن‌هایی که نیازی ندارند و خود می‌توانند به دولت و به امور خیریه یاری دهند، نیست و دولت می‌تواند با توجیه موضوع، وجوه اختصاصی برای پرداخت یارانه به افراد متمکن را به دریافتی کم درآمدها بیفزاید و این به عدالت اجتماعی و برابری همه افراد ملت کمک می‌کند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره برجام گفت: اوضاع بین‌المللی پس از جنگ اوکراین و جنگ دنیای غرب با روسیه و تغییرات بین‌المللی، میدان زیاده‌خواهی‌های آمریکا را کم کرده ولی خوی سلطه‌گری استکباری، دولتمردان آمریکایی را از تسلیم در برابر واقعیت‌ها و حذف تحریم‌های ایران باز می‌دارد؛ در حالی که مصلحت و منافع ملت آمریکا در حذف این تحریم‌ها است. از مواضع محکم وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در برابر زیاده‌طلبی‌های آمریکا و هم‌دستانش کاملاً حمایت می‌کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه در ادامه با اشاره به تحولات عراق، از فعالان سیاسی و احزاب و گروه‌های سیاسی این کشور خواست به اوضاع فعلی پایان دهند و با توجه به رهنمودهای مرجعیت حضرت آیت الله العظمی سیستانی به توافق درباره سامان دولتی برسند.

بادامچیان همچنین خطاب به رئیس جمهور ترکیه گفت: اگر اردوغان قدرت و اقتدار ترکیه را می‌خواهد باید با همسایگان خود در صلح و صفا باشد؛ زیرا درگیر کردن ترکیه با ملت‌های عراق و سوریه، تکرار تجربه تلخ دولت عثمانی است که به شکست و فروپاشی آن حکومت منتهی شد.

وی در ادامه توطئه‌های اسلام‌ستیزان در غرب را خلاف حقوق بشر و تفاهم ملت‌ها دانست و با محکومیت شدید جسارت به ساحت قرآن کریم در سوئد بیان کرد: قرآن کتاب آسمانی میلیاردها مسلمان و مورد احترام همه ادیان است و این رفتارهای سفیهانه، علیه دولت و ملت سوئد است و به زیان منافع ملی این کشور تمام می‌شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان پیروزی مقاومت اسلامی در لبنان در انتخابات پارلمانی این کشور را تبریک گفت و تصریح کرد: علیرغم کارشکنی‌های عناصر غرب‌زده و سعد حریری و توطئه‌های استکبار به ویژه آمریکا، فرانسه و صهیونیست‌ها، یک انتخابات آزاد برگزار شد که حزب‌الله لبنان و احزاب مقاومت در این کشور را به اکثریت رساند و مخالفان و مستقل‌ها با حدود ۱۰ درصد ترکیب مجلس این کشور را به خود اختصاص دادند.

بادامچیان ضمن تبریک به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، راهنمایی‌های شجاعانه و مدبرانه وی را مهمترین عامل حفظ لبنان از توطئه‌ها و مکرهای صهیونی دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی