English

دادستان کرمانشاه:

باید جلوی سوء استفاده گران فروشان گرفته شود/ هیچ مرکز خریدی نباید از نظارت مصون باشد

دادستان کرمانشاه در جلسه نظارت بر تنظیم بازار کالاهای اساسی استان کرمانشاه گفت: تغییر قیمت چند قلم کالا متاثر تغییر ارز نباید قیمت سایر کالاها را تحت تأثیر قرار دهد، لذا باید جلوی سوء استفاده گران فروشان گرفته شود و فروشگاه و مغازه هایی که گران فروشی می کنند با اشدّ مجازت روبرو شوند و مغازه آنان پلمپ طولانی شود.

باید جلوی سوء استفاده گران فروشان گرفته شود/ هیچ مرکز خریدی نباید از نظارت مصون باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، شهرام کرمی، دادستان عمومی کرمانشاه با تاکید بر اینکه مسئولان اجرایی کشور می بایست هرچه زودتر قیمت رسمی کالاها را اعلام کنند تا از الهتاب رو به افزایش قیمت کالاها در بازار جلوگیری شود، ابراز داشت:  توقع داریم دولت در کمترین زمان ممکن نرخ رسمی کالاهای اساسی که ارز آنها آزاد شده را اعلام کند، تا جلوی کاهش تولید و همچنین احتکار کالاها گرفته شود و زودتر از این شرایط و موقعیت التهاب بازار عبور کنیم و بازار براساس عرضه و تقاضا کالا به حالت عادی برگردد.

وی افزود: تغییر قیمت چند قلم کالا  متاثر تغییر ارز نباید قیمت سایر کالاها را تحت تأثیر قرار دهد، لذا باید جلوی سوء استفاده گران فروشان گرفته شود و فروشگاه و مغازه هایی که گران فروشی می کنند با اشدّ مجازت روبرو شوند و مغازه آنان پلمپ طولانی شود.

کرمی تأکید کرد: گران فروشان به خاطر پول بیشتر در این شرایط اقتصادی به مردم رحم نمی کنند، فقط به فکر جیب خودشان هستند لذا نباید به آنها رحم کنیم و بازرسان باید با نصب بنر گران فروشی درب مغازه آنان را به مردم معرفی کنند.

هیچ مرکز خریدی نباید از نظارت مصون باشد

دادستان کرمانشاه در بخشی دیگر از صحبت های خود از تیم های بازرسی ارگان های مختلف استان خواست هر جا و مکانی ظن احتکار داشتند بدون هیچ محدودیتی و با حمایت قاطع دستگاه قضا مورد بازرسی و نظارت قرار دهند.

کرمی اظهار کرد: تمام دستگاه های اجرایی الزام دارند براساس قانون و مصوبات دولت عمل کنند و دستگاه قضایی نیز با قاطعیت از آنان براساس قانون پشتیبانی و حمایت می کنند.

وی در ادامه خواستار اعمال قانون شدید برای احتکار کنندگان چه در سططح کلان (کارخانه ها و تولیدی ها)، چه در سطح متوسط (فروشگاه های بزرگ) و چه سطح خرد مغازه ها و افراد شد و گفت: متاسفانه بدترین نوع احتکار، احتکار خانگی ناشی از جو روانی جامعه است که در ظرف چند روز مردم به مغازه و فروشگاه هجوم می آورند و چند برابر نیاز خود خرید می کنند و بازار را با کمبود کالا در قفسه ها روبرو می کنند.

این مقام مسئول قضایی استان کرمانشاه تشریح کرد: متاسفانه هرچقدر در رسانه در خصوص نبود کمبود کالایی گفته می شود، مردم برعکس عمل می کنند و این نتیجه تصور ذهنی است که سالیان گذشته برای مردم ساخته شده در حالی که همراهی مردم در اجرای پروژه و برنامه خیلی مهم است.

کرمی بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درست به مردم در راستای هماهنگی و همراهی با برنامه های دولت تاکید کرد و از رسانه ها خواست موضوعات مربوط به اقلامی که ارز آنها آزاد می شود را درست تبیین کنند.

اجازه دست اندازی به قوت غالب مردم نمی دهیم

دادستان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نانواها از زمان جنگ شلوغ تر شدند در حالی که هم نانواها دیگر حالت سنتی ندارند و ماشینی هستند و هم تعداد آنها پنج ،۶ برابر آن زمان شده و این به خاطر التهاب بازار و جو روانی هم نیست، بلکه برخی نانواها به موقع فعالیت نمی کنند، سهمیه می گیرند و پخت نمی کنند، لذا برخورد و فعالیت آنها باید به جد رصد شود.

کرمی ، نان را قوت غالب مردم دانست و افزود: اگر بر کار نانوایی ها رصد نکنیم با مشکل جدی روبرو می شویم لذا در راستا مبارزه با قاچاق آرد و جلوی عرضه آرد خارج از شبکه باید نظارت ها با شدت بیشتری صورت بگیرد.

وی در ادامه از همه دستگاه های اجرایی خواست تدابیر لازم را در راستای تامین کالاهای اساسی در قفسه های فروشگاه ها اتخاذ کنند، زیرا تا حد بسیار زیاد جلوی جو روانی ناشی از اصلاح نظام ارزی خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه