English

حسین نوش آبادی در گفتگو با خبرگزاری موج:

حس قدرت طلبی و سلطه طلبی آمریکایی ها مانع رسیدن به توافق است/ آمریکا از شروط ایران طفره می‌رود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: آمریکایی ها تاکنون اراده ای برای حل مسائل با ایران نداشتند و مدام دنبال بهانه جویی هستند.

حس قدرت طلبی و سلطه طلبی آمریکایی ها مانع رسیدن به توافق است/ آمریکا از شروط ایران طفره می‌رود

حسین نوش آبادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با مثبت ارزیابی کردن سفر انریکه مورا به تهران، گفت: سفر انرکیه مورا بسیار موثر بوده و می تواند نوید بخش آن باشد که مذاکرات برجام، بار دیگر احیا شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: احیای برجام به شرطی است که آمریکایی ها تصمیم سیاسی خود را اتخاذ کنند، این درحالی است که آنها تاکنون اراده ای برای حل مسائل با ایران نداشتند و مدام بدنبال بهانه جویی بودند که این بهانه ها نیز برخواسته از حس سلطه طلبی و قدرت طلبی آنها است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه ما در بحث لغو تحریم ها با اروپایی صحت کردیم و مذاکرات ما با آنها تمام شده است، افزود: حال تنها اتمام مذاکره با آمریکایی ها مانده که هنوز به نتیجه نرسیده است و آن هم به جهت این است که آنها از برجام خارج شدند و دیگر عضو توافق نیستند.

 

بیشتر بخوانید:

حصول توافق در مذاکرات وین بر سر احیای برجام در دسترس است

 

نوش آبادی با بیان اینکه شرط بازگشت آمریکایی ها به برجام آن بود که موضوعات پیش آمده را با ایران حل و فصل کنند، گفت: شروطی که ایران گذاشته منطقی است که یکی از موارد آن حذف سپاه پاسداران از لیست تروریستی از سوی آمریکا و لغو تحریم ها بوده است اما آمریکایی ها تا الان از پذیرش این شروط طفره رفته اند و نمی خواهند این واقعیت را بپذیرند.

وی ادامه داد:  این درحالی است که ما نیز نمی خواهیم از خط قرمزهای خود عبور کنیم چراکه سپاه قدس و سپاه پاسداران خط قرمز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نهاد نظامی، قانونی، مقتدر و مشروع است که امنیت و ثبات منطقه دست آنها بوده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس بیان داشت: سپاه قدس در عراق و سوریه نشان داد که به فکر مصالح و منافع منطقه بوده و دنبال احیای قدرت منطقه ای است و در پی مسائل شخصی نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با تاکید بر اینکه آمریکایی ها نتوانستند خود را به یک جمع بندی برسانند، تصریح کرد: هیات حاکمه آمریکا باید در این خصوص تصمیم بگیرد این درحالی است که تاکنون عزم این کشور جدی نبوده و هنوز هم تصمیم سیاسی خود را نگرفتند، اما ایران آمادگی برگزاری ادامه نشست ها و مذاکرات را دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در هر حال سفر انریکه مورا به ایران را می توان مثبت ارزیابی کرد، چراکه نشان می دهد اروپایی‌ها درحال تلاش برای از سرگیری مذاکرات هستند، اما آمریکایی ها همچنان با دروغ پراکنی، شیطنت و سنگ اندازی در مسیر مذاکرات را دنبال می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    امریکا نباید به برجام برگرده

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه