English

وزیر خارجه انگلیس:

تحریم‌ها تنها با آتش‌بس کامل و عقب‌نشینی روسیه قابل رفع است

وزیر خارجه انگلیس گفت: تحریم‌ها تنها با آتش‌بس کامل و عقب‌نشینی نیرو‌های روسیه و همچنین با تعهد این کشور مبنی بر حمله نکردن مجدد به همسایه غربی خود، قابل رفع است.

تحریم‌ها تنها با آتش‌بس کامل و عقب‌نشینی روسیه قابل رفع است

به گزارش خبرگزاری موج، لیز تراس، در گفتگو با روزنامه «ساندی تلگراف» با بیان اینکه تحریم‌ها تنها با آتش‌بس کامل و عقب‌نشینی نیرو‌های روسیه و همچنین با تعهد این کشور مبنی بر حمله نکردن مجدد به همسایه غربی خود، قابل رفع است، گفت: «این تحریم‌ها می‌توانند در صورت حمله جدید دوباره اعمال شوند.»

او در ادامه با افشای اینکه یک واحد تخصصی برای کمک و مشاوره به کی‌یف در مذاکرات با هیئت روسی در وزارت خارجه انگلیس تشکیل شده است، گفت: «مذاکرات تنها زمانی مفید خواهد بود که روس‌ها در تمایل خود برای مذاکره جدی باشند. من فکر نمی‌کنم آن‌ها اکنون جدی باشند و به همین دلیل است که گفتم برای رسیدن به صلح باید مصمم باشیم.»

تراس در ادامه مصاحبه خود عنوان داشت که برای تحت فشار قرار دادن مسکو در جریان مذاکرات، لازم است تحریم‌ها و تسلیحاتی که در حال حاضر برای مقامات اوکراین ارسال می‌شود، دو برابر شود.

شایان ذکر است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پیش از این نیز اشاره کرده بود که تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه از زمان حمله به اوکراین دائمی نبوده و در صورت تغییر موضع مسکو می‌تواند لغو شود.

انگلیس هم مانند چند کشور غربی دیگر در واکنش به حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌هایی را علیه بیش از هزار فرد و شرکت روسی و بلاروسی اعمال کرد که آخرین آن دو روز پیش بود. تحریم‌های غرب از مرز ۵۰۰۰  مورد فراتر رفته و بسیاری از بخش‌های اقتصادی روسیه را تحت تأثیر قرار داده است. این تحریم‌ها همچنین بر شخصیت‌های سیاسی روسیه از جلمه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه او و همچنین تاجران، بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ روسیه اعمال شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه