English

آیت‌ الله صدیقی:

نشانه قبولی روزه در عید فطر توجه به فقرا و مستمندان است/ هیچ مسئله‌ای، مسئله فلسطین را کمرنگ نمی‌کند

امام جمعه موقت تهران گفت: نشانه قبولی روزه در عید فطر توجه به فقرا و مستمندان است و زکات یک واجب است که شامل همه نوع عبادت مالی می‌شود.

نشانه قبولی روزه در عید فطر توجه به فقرا و مستمندان است/ هیچ مسئله‌ای، مسئله فلسطین را کمرنگ نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری موج، آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران صبح امروز (سه شنبه) در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در دانشگاه تهران و با حضور نمازگزاران تهرانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: نشانه قبولی روزه در عید فطر توجه به فقرا و مستمندان است و زکات یک واجب است که شامل همه نوع عبادت مالی می‌شود.

صدیقی ضمن اشاره به حوادث اخیر افغانستان و برخورد دوگانه مدعیان حقوق بشر با موضوع افغانستان، اوکراین و یمن گفت: کسانی که مدعی حقوق بشر هستند بویی از حقوق بشر نبرده‌اند. از هیئت حاکمه افغانستان به جد می‌خواهیم امنیت را برای ملت افغانستان تامین کند و هرچه زودتر همه شبکه‌های تروریستی را شناسایی و نابود کند.

خطیب نماز عید فطر تهران ضمن تشکر از همه امت اسلامی و جبهه مقاومت، به ویژه ملت پیشوای مبارزه برای اینکه به میدان آمدند و در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کردند، عنوان کرد: بعد از دو سال رکود به علت کرونا، در روز قدس ایران و کشورهای اسلامی با حضور خود در میدان، نشان دادند که هیچ مسئله‌ای، مسئله فلسطین را کمرنگ نمی‌کند و همچنان فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، قدس و فلسطین زنده است و امت اسلامی در ارتباط با حمایت از فلسطین قهرمان قد برافراشته حضور دارند.

وی افزود: این حضور گام جوانان فلسطینی که جان به کف گرفته‌اند و با خون و ایثار خود عرصه را بر این رژیم نژادپرست، کودک‌کش، غاصب و جعلی یعنی رژیم صهیونیستی تنگ کرده‌اند را تثبیت می‌کند.

خطیب نماز عید فطر تهران بیان کرد: صهیونیست‌ها روزی موضع تهاجمی داشتند، اما امروز از ترس دلهره و اضطراب دارند و چهره‌هایشان نشان می‌دهد که به پایان خط رسیده‌اند. جوانان فلسطینی با مقاومت و با حملات جانانه و پی‌درپی از جنین تا حیفا و تل‌آویو و البته با حمایت‌های ملت اسلامی به خود جرأت می‌دهند و با عملیات‌های شجاعانه اسرائیل را در انزوای کامل و تدافعی قرار داده‌اند.

آیت‌الله صدیقی در ادامه ضمن تبریک روز کارگر و روز معلم عنوان کرد: کارگر در اسلام جایگاه خاصی دارد، تا جایی که پیامبر اسلام وقتی دست زبر و سخت کارگر زمان خود را دیدند دست او را بوسیدند. هیچ مکتبی، به اندازه اسلام به قشر کارگر و کار ارزش قائل نیست.

وی با بیان اینکه کارگران در این ۴۳ سال از آزمون‌های مختلف سرافراز بیرون آمدند و هیچ منافق و فتنه‌گر و آشوبگری نتوانست آن‌ها را علیه انقلاب و نظام به خیابان‌ها بکشاند، تأکید کرد: قشر کارگر از همه امتحانات سرافراز بیرون آمده است. صاحب انقلاب و شهید داده‌ها همین کارگران هستند و دولت، کارفرما و کارگران باید همه به کمک نخبگان و دانشگاهیان، مسیر حرکت علمی کشور را در کنار ظرفیت دانش‌بنیان‌ها کوتاه کنند. همچنین مهم‌تر از معیشت مسئله تکریم و ارزش دادن به کارگران است.

خطیب نماز عید فطر تهران همچنین با اشاره به سالروز شهادت علامه، فیلسوف، محقق و سیاستمدار متعالی، آیت‌الله مرتضی مطهری، تصریح کرد: تمام عالم نسبت به کسی که دانش و آگاهی می‌بخشد، قدردان هستند. محور کائنات بشر است و حیات طیبه بشر نیز به علم، عالم و معلم است. بنابراین رسالت آموزش و پرورش، وزارت علوم و حوزه‌های علمیه ما ساختن آینده‌سازان کشور است.

آیت‌الله صدیقی تأکید کرد: نیاز جامعه ما به فرهنگ، اخلاق، ایثار و سعه‌صدر و بندگی خدا کمتر از نیاز به معیشت نیست. امروز به اندازه طبیب، روحانی نداریم. طبیب جسم ما را معالجه می‌کند ولی عالم دینی روح و ابدیت ما را تأمین می‌کند. بنابراین انتظار می‌رود فرزندان خود را به حوزه‌های علمیه بفرستید. مهم‌تر از آموزش، تربیت و ساختن جوانان و نوجوانان خوب است.

وی تأکید کرد: علی‌رغم اینکه ریاست دولت سیزدهم را یک عالم ربانی، سختی کشیده و رنج دیده بر عهده دارد که با همه وجود مردم را درک کرده و مردم نیز با همه وجود به او رأی داده‌اند و به صداقت و امانتش یقین دارند، اما گروه‌هایی از مردم از این گرانی افسارگسیخته در رنج هستند و همه‌جا گله می‌کنند. آن‌ها انتظار دارند که راهی پیدا و این بن‌بست تمام شود تا مردم با دلی آسوده و آرامش در کنار دولت و نظام باشند و مثل گذشته فداکاری‌هایشان را داشته باشند.

خطیب نماز عید فطر تهران خاطر نشان کرد: البته برای ما ملموس است و یقین داریم که رئیس‌جمهور و همکاران او در دولت آنچه از دستشان ساخته است انجام می‌دهند. البته رئیس‌جمهور از میان مردم است و شاهد هستیم در این مدت کوتاهی که این مسئولیت بر دوش حجت‌الاسلام رئیسی قرار گرفته است، از نزدیک حال مردم را جویا می‌شود و به طور مرتب در نقاط مختلف در متن جامعه حضور دارد، ولی با همه این‌ها، این گرانی و فشار معیشتی در تراز این دولت انقلابی و ولایی نیست.

آیت‌الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: پشتیبانی حقوقی از کاربران داخلی و کنترل شبکه‌هایی که افسارگسیخته و بی‌مهابا با آبروی مردم بازی می‌کنند و با شبهه پراکنی، یأس ایجاد می‌کنند از دیگر مواردی است که از دولت و همه مسئولین توقع داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه