English

ابراهیم رضایی در گفتگو با خبرگزاری موج:

مانع اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات آمریکا است/ آمریکایی‌ها زیاده خواهی را کنار بگذارند

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، بر این نکته تاکید کرد که امروز مانع اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین، غربی‌‌ها به ویژه آمریکایی‌ها هستند.

مانع اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات آمریکا است/ آمریکایی‌ها زیاده خواهی را کنار بگذارند

ابراهیم رضایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با بیان اینکه اکثر موارد اختلافی بین ایران و طرف ‌های غربی در مذاکرات وین برطرف شده است، گفت: اگرچه بسیاری از موارد رفع شده است، اما ما قرار است یا بر روی همه موارد توافق کنیم یا اینکه هیچ توافقی وجود نداشته باشد. لذا در این شرایط هنوز به دلیل باقی ماندن چند موضوع از موارد اختلافی، هیچ چیزی مشخص نیست.

وی به علت روند طولانی شدن مذاکرات وین اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که باعث طولانی شدن روند مذاکرات شده است، نداشتن اراده از سوی آمریکایی‌ها برای تصمیم‌گیری نسبت به حل موارد اختلافی و رسیدن به یک توافق جامع و کامل است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها باید نشان دهند که خواهان رسیدن به یک توافق درست هستند، تصریح کرد: بدون شک تا زمانی که آمریکایی‌ها، اراده جدی برای رسیدن به توافق نشان ندهند، هیچ گونه توافقی در کار نخواهد بود، این درحالی است که آنها نیز باید تصمیم‌گیری‌هایشان بر اساس منطق و منطبق بر حقوق بین‌الملل باشد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره موانع موجود برای به نتیجه رسیدن مذاکرات وین و دسترسی به یک توافق جامع، عنوان کرد: امروز مانع اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین، غربی‌‌ها به ویژه آمریکایی‌ها هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با بیان اینکه بیشتر موارد اختلافی ایران و طرف‌های اروپایی‌ در مذاکرات حل شده است، اظهار کرد: در این میان تنها موارد اختلافی با آمریکایی‌ها باقی مانده که باید اراده‌ای جدی از سوی آنها برای حل مشکلات باقیمانده به وجود بیایید.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، ضمن توصیه به آمریکایی ها برای رسیدن به یک توافق جدید در روند مذاکرت وین، اضافه کرد: توصیه جمهوری اسلامی به طرف آمریکایی،‌ این است که آنها زیاده ‌خواهی را کنار بگذارند و به دنبال حل مسائل باقی مانده باشند و درخواست‌های غیرمنطقی خودشان را مطرح نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه