English

آیت الله رئیسی:

مذاکرات هسته‌ای از نظر دولت، یکی از مسائل سیاست خارجی کشور است

رئیس جمهور گفت: گاه، عده‌ای طوری وانمود می‌کنند که موضوع مذاکرات هسته‌ای، تنها موضوع عرصه سیاست خارجی کشور بوده، اما این از نظر ما نادرست است. مذاکرات هسته‌ای از نظر دولت، یکی از مسائل سیاست خارجی کشور است، نه همه مسائل آن.

مذاکرات هسته‌ای از نظر دولت، یکی از مسائل سیاست خارجی کشور است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور یکشنبه شب در نشست هم‌اندیشی با جمعی از مدیران و اصحاب رسانه با بیان اینکه این‌گونه نشست‌ها را برای دولت بسیار مفید و مغتنم می‌دانم، اظهار داشت: به همه همکاران خود توصیه کردم که نشست‌های مستمر و منظم با نخبگان و حتی مخالفان دولت داشته باشند و از ایده‌ها و نظرات ‌آنان استفاده کنند.

رئیس‌ جمهور، رویکرد محوری دولت مردمی را تلاش برای اجرای عدالت خواند و افزود: اجرای عدالت، خواست مردم، تکلیف قانونی دولت، تأکید رهبر معظم انقلاب و یکی از عقب‌ماندگی‌های جدی در نظام جمهوری اسلامی است. تلاش دولت این است که در همه عرصه‌ها از جمله نظام مالیاتی، نظام بانکی، مقررات و شیوه جذب افراد، نحوه استفاده و به‌کارگیری افراد، نظام پرداخت حقوق و زمینه‌های دیگر عدالت اجرا شود.

رئیسی از اصحاب رسانه خواست تا با اطلاع‌رسانی صادقانه و منصفانه، پل ارتباطی میان دولت و مردم باشند و اظهار داشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند، مردم مؤمن انقلابی و حاضر در صحنه، مهم‌ترین و اصلی‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی هستند و بسیار مهم است که امید و اعتماد آنان حفظ شود و ارتقا یابد.

امروز دوران جنگ روایت‌ها است

رئیس‌ جمهور با اشاره به اینکه امروز دوران جنگ روایت‌ها است، تصریح کرد: اصحاب رسانه نقش مؤثری در روایت دقیق، صریح، سریع و امیدآفرین از رویدادهای مختلف دارند و بدون رسانه‌های حرفه‌ای، منصف و متعهد، امکان هماوردی با دشمنان در عرصه جنگ روایت‌ها وجود ندارد.

رئیسی، نقش رسانه‌ها در افزایش و اعتماد عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی را قابل توجه دانست و گفت: البته این به معنی آن نیست که رسانه‌ها نباید دولت را نقد کنند، زیرا انتقاد آنان و انتقال دیدگاه‌ها، نظرات و انتقادات مردم به دولت می‌تواند کمک بزرگی برای حل مشکلات کشور باشد.

رئیس جمهور با اشاره به برخی مسائل مطرح شده در این نشست، از جمله روند مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: مؤکداً و مکرر اعلام کرده‌ایم که راهبرد ما در مذاکرات هسته‌ای، راهبرد اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب است. گاه، عده‌ای طوری وانمود می‌کنند که موضوع مذاکرات هسته‌ای، تنها موضوع عرصه سیاست خارجی کشور بوده، اما این از نظر ما نادرست است. مذاکرات هسته‌ای از نظر دولت، یکی از مسائل سیاست خارجی کشور است، نه همه مسائل آن.

رئیسی، اظهار داشت: دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی از سوی دولت به‌عنوان مرجع اطلاع‌رسانی و ارتباط با اصحاب رسانه و نخبگان در حوزه مذاکرات هسته‌ای تعیین شده است و اصحاب رسانه به‌طور مستمر، نشست‌هایی با مسئولان مربوطه در دبیرخانه دارند و در جریان روند پیشرفت مذاکرات قرار می‌گیرند.

رئیس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مشکلات پیش روی دولت در روزهای آغاز به کار از جمله موضوع تأمین منابع و پرداخت حقوق کارکنان دولت، تصریح کرد: امروز دیگر شرایط کاملا متفاوت شده است و دولت اجرای برنامه‌های خود برای رفع مشکلات بزرگ‌تر را آغاز کرده است.

رئیسی با اشاره به تلاش دولت برای افزایش سرمایه‌گذاری در کشور، ادامه داد: دولت از شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ و بانک‌ها خواسته است بر اساس یک برنامه‌ریزی مشخص وارد عرصه سرمایه‌گذاری در امور زیربنایی و طرح‌های بزرگ شوند و در کنار آن‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های نهادهای انقلاب اسلامی در این زمینه نیز برنامه‌ریزی کرده است.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه اقدامات دولت برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز آغاز شده است، گفت: در این بخش کار آغاز شده است، اما روند آن باید به مرحله مشخصی برسد تا جزئیات آن اعلام شود. انجام این سرمایه‌گذاری‌ها و در کنار آن تلاش برای ارتقای بهره‌وری می‌تواند به دولت در تحقق هدف رشد اقتصادی ۸ درصدی کمک کند.

ضرورت تقویت حوزه اطلاع‌رسانی و تبیین اقدامات دولت

رئیسی بر ضرورت تقویت حوزه اطلاع‌رسانی و تبیین اقدامات دولت تأکید کرد و اظهار داشت: همه ما در دولت مسئولیت داریم که با برنامه‌ریزی، زمینه تبیین بهتر و بیشتر دستاوردهای دولت به جامعه را فراهم کنیم، زیرا این کار برای مردم امیدآفرین است و می‌تواند گام مؤثری در مقابله با جریان یأس‌آفرینی دشمن باشد.

رئیس‌ جمهور تأکید کرد: دشمن به دنبال یأس‌آفرینی و ناامید کردن مردم است و شما اصحاب رسانه با راهبرد اطلاع‌رسانی امیدآفرین، نقش مؤثری در خنثی کردن توطئه‌های دشمن و کسب پیروزی در نبرد روایت‌ها دارید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه