English

گزارش اختصاصی خبرگزاری موج از صحن امروز مجلس؛

بیانیه ۱۶۰ نفر از نمایندگان درمورد مذاکرات وین/ تاکید بر حفظ عناصر اساسی برنامه هسته‌ای کشورمان

بهارستان نشینان در بیانیه ای که به امضای ۱۶۰ نفر رسیده بود بر ضرورت اخذ تضامین حقوقی و حقیقی کافی از آمریکا در توافق هسته‌ای تاکید کردند.

بیانیه ۱۶۰ نفر از نمایندگان درمورد مذاکرات وین/ تاکید بر حفظ عناصر اساسی برنامه هسته‌ای کشورمان

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه ٢٢ اسفندماه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، با حضور دوسوم از نمایندگان در حالی آغاز شد که پیش از این جلسه، نشست غیرعلنی وکلای ملت، با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در جلسه غیر علنی مجلس، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان و ابعاد مذاکرات وین پرداخت.

 

مجلس پیگیر ایجاد فرصت برای جوانان کشور است

بعد از نشست غیر علنی، رئیس مجلس شورای اسلامی، میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) را پیشاپیش تبریک گفت و یادآور شد: جوانان پیشگامان تحول در عرصه علم، مدیریت و اقتصاد هستند و مجلس پیگیر ایجاد فرصت برای آن ها است.

 

تشکیل مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری

در ادامه مجلسی ها نمایندگان طرح جهش تولید دانش‌بنیان را به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند که بر اساس آن قراراست مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری تشکیل شود.

دو فوریت طرح تمدید زمان تحویل قیر سال ١٤٠٠، موضوع دیگری بود که در نشست امروز مجلس، مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.

سید کاظم دلخوش به عنوان موافق دو فوریت طرح مذکور، گفت: در این طرح، مهلت اجرای آن را تا ٣١ شهریور ماه ١٤٠١ تمدید کرده‌ایم تا قیر در راه‌های اصلی و فرعی روستایی استفاده شود.

 

بیشتر بخوانید:

بودجه سال آینده کشور به ایستگاه پایانی رسید/ نگاه حمایتی بهارستانی‌ها به اقشار کم درآمد

 

بیانیه ۱۶۰ نفر از نمایندگان درخصوص مذاکرات وین

گفتنی است بهارستان‌نشینان در بیانیه ای که به امضای ۱۶۰ نفر رسیده بود بر ضرورت اخذ تضامین حقوقی و حقیقی کافی از آمریکا در توافق هسته ای تاکید کردند.

در بخشی ازاین بیانیه آمده است: از هیات مذاکره کننده محترم می خواهیم اخذ تضمین کافی اقتصادی، فنی و سیاسی از طرف آمریکایی بابت عدم تکرار خروج غیرقانونی این کشور از توافق را با جدیت پیگیری کند. حفظ عناصر اساسی برنامه هسته ای کشورمان در داخل، قوی ترین تضمین برای عدم تکرار خطای آمریکا در بدعهدی است و همچنین لازم است جبران خسارات آمریکا به معیشت مردم کشور نیز پیگیری شود.

 

نایب رئیس مجلس اعدام غیرانسانی شیعیان در عربستان سعودی را محکوم کرد

در ادامه نشست امروز مجلس، علی نیک زاد ثمرین گفت: عده‌ای از همکاران به حق، اعدام غیرانسانی شیعیان در عربستان سعودی را محکوم کرده‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: این عمل غیرانسانی انجام شده، اکنون انتظار ما از مجامع جهانی این است که سکوت را بشکنند هر چند ما به این مجامع جهانی، NGOها و سایر جایگاه‌هایی که دم از دفاع از حقوق بشر می‌زنند امیدی نداریم.

بنا بر این گزارش، روح اله متفکرآزاد عضو هیأت رئیسه مجلس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که یکی از موارد آن، تذکر ابراهیم رضایی نماینده دشتستان بود که به همراه ٣٣ نفر از نمایندگان به وزرای امور خارجه، بهداشت و درمان، علوم و تحقیقات بر لزوم ساماندهی پذیرش دانشجویان محصل در اوکراین در دانشگاه‌های داخل تاکید کردند، همچنین تذکر وی به همراه ٥٧نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد و دارایی بر لزوم ساماندهی حدود ١٠ میلیون کارتخوان فعال در کشور، به شمار می‌رفت.

گفتنی است، علی نیکزاد ثمرین زنگ پایان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی را راس ساعت ١٢ و ١٥ دقیقه به صدا درآورد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه