English

مهدی قلی پور در گفتگو با خبرگزاری موج:

عدم ضمانت لازم در برجام جدید هیچ منفعتی برای کشور نخواهد داشت/ لزوم امضای یک توافق برد-برد در مذاکرات وین

یک حقوقدان بر این نکته تاکید کرد که اخذ تضامین حقوقی از آمریکایی ها می تواند منجر به رفع تحریم ها و شکوفایی اقتصاد کشور باشد.

عدم ضمانت لازم در برجام جدید هیچ منفعتی برای کشور نخواهد داشت/ لزوم امضای یک توافق برد-برد در مذاکرات وین

مهدی قلی پور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به ابعاد حقوقی بحث مذاکرات هسته ای، گفت: اگر ما برجام را یک توافقنامه و موافقت نامه بین‌المللی بدانیم پس قطعا باید الزامات حقوقی نیز در این تعهدنامه لحاظ کنیم.

وی اخذ تضمین از آمریکا در جریان مذاکرات وین را بزرگترین دغدغه دانست و گفت: طرف آمریکایی باید ملزم به تضمین باشد تا دولت های آینده در آمریکا، هر زمان به خواست خود نتوانند از آن خارج شوند، موضوعی که در مذاکرات وین باید از سوی طرف های ایرانی مورد توجه قرار گیرد.

این حقوقدان تصریح کرد: ایران تا قبل از خروج آمریکا از برجام به تمام تعهدات خود پایبند بود و راستی آزمایی در عمل را به خوبی انجام داد اما این آمریکایی ها بودند که به همه چیز پشت پا زدند و اقدام به نقض یک توافقنامه بین المللی کردند.

دولت مستقر بایدن، قدرت چانه زنی بالایی در بین کنگره ندارد

قلی پور با تاکید بر اینکه دولت مستقر بایدن، قدرت چانه زنی بالایی در بین کنگره ندارد، افزود: به نظر می رسد دموکرات ها به بایدن اجازه چنین تعهدی را برای ضمانت به ایران نمی دهد اما با این حال ایران باید آن را از آمریکایی ها اخذ کند چراکه عدم راستی آزمایی در برجام جدید، هیچ منفعتی برای کشور به همراه نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه اخذ تضمین و الزام از آمریکایی ها باعث می شود به آینده مذاکرات خوشبین باشیم، گفت: در این صورت است که مذاکرات نتیجه مثبتی به همراه خواهد داشت در غیر این صورت منفعت هرگونه توافق، برای طرف های مقابل خواهد بود.

این حقوقدان در ادامه با اشاره به مذاکره با روسیه و استفاده از این ظرفیت در جریان مذاکرات وین، گفت: روس ها به عنوان واسطه در مذاکرات حضور دارند لذا ما می توانیم از این فرصت به نفع خود استفاده کنیم تا به یک نتیجه برد-برد دست پیدا کنیم.

قلی پور تاکید کرد: اخذ تضامین حقوقی از آمریکایی ها می تواند منجر به رفع تحریم ها و شکوفایی اقتصاد کشور باشد و در نهایت ما را به یک موافقت نامه بین المللی با ابعاد حقوقی درست برساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه