English

انسیه خزعلی در نشست خبری:

آزادی تعدادی از زنان زندانی جرائم غیر عمد به مناسبت روز زن

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر از راه‌اندازی پویش زنان برای زنان جهت حمایت از زنان زندانی و آزادی تعدادی از زندانیان زن به مناسبت این روز خبر داد.

آزادی تعدادی از زنان زندانی جرائم غیر عمد به مناسبت روز زن

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری موج، نشست خبری انسیه خزعلی رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدای مراسم خزعلی ضمن تبریک به مناسب ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و مادر، به برنامه های این ستاد در روز زن اشاره کرد و گفت: موجی که امروزه زنان و خانواده های ما را هدف قرار داده، نشان دهنده سخت تر شدن وظیفه ما نسبت به گذشته است.

وی با بیان اینکه همایش امسال، با عنوان بانوی خردمند نامگذاری شده است، افزود: تجلیل از بانوان خردمند در نماز جمعه پیش رو، میثاق با امام راحل(ره)، بازدید از یکی از بیمارستان‌های کشور و تقدیراز پرستاران و پزشکان، برگزاری یک همایش در روز ولادت حضرت زهرا (س) در محل اجلاس سران با حضور رییس جمهور و تقدیر از بانوان خردمند در عرصه علم و دانش و نشست نخبگانی با حضور رییس جمهور و زنان صاحب نظر از برنامه های این ستاد به شمار می‌رود.

خزعلی به برنامه های ستاد بزرگداشت هفته مقام زن در استان ها نیز اشاره کرد و گفت: تقدیر از خانواده‌های شهدا و بانوان فرهنگ‌ساز، برگزاری نمایشگاه هایی ازتوانمندی زنان، برگزاری کارگاه های آموزشی و برگزاری جلسات مشاوره های رایگان برای خانواده ها، تولید تصاویر و محتوای رسانه‌ای برای پاسداشت مقام زن جزء برنامه های استان ها قرار گرفته است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، آزادسازی زنان زندانی جرائم غیر عمد و حمایت از خانواده های برخی زنان زندانی را از دیگر برنامه های ستاد مرکزی دانست و بیان داشت: اکران فیلم های سینمایی و بازدید از موزه ها به صورت رایگان، ارایه تولیدات زنان سرپرست خانوار در همه استان ها، برگزاری پویش یک حس خوب برای آنکه تمام کارمندان خانم، مرخصی تشویقی داشته باشند، از برنامه های ستاد است.

وی، به برگزاری تورهای سیاحتی و زیارتی و برگزاری نشست‌های مختلف با زنان فعال در حوزه مقاومت، اشاره کرد.

 

تلاش برای اشتغال بانوان سرپرست خانوار

گفتنی است در ادامه انسیه خزعلی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، درباره برنامه این معاونت برای زنان جامعه، بیان کرد: رفع محرومیت از جامعه زنان از برنامه های معاونت امور زنان است که در این راستا برنامه جامع ما شامل دو برنامه توانمندسازی زنان و آسیب زدایی از خانواده ها  است.

وی ادامه داد: تمرکز ما بر اشتغال بانوان سرپرست خانوار است همچنین آسیب زدایی از مواردی که متوجه زنان اعم از طلاق است، جزء دیگر اهداف ما به شمار می‌رود.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر، با اشاره به برنامه‌های این ستاد در حوزه دختران جوان و دانش آموزان، افزود: برگزاری ٧٣٠ همایش دانش آموزی، برنامه‌ای است که از سوی آموزش و پرورش اعلام شد که در این میان هر دستگاهی برنامه های خود را ارائه داده است همچنین در روز جمعه میز خدمت برای پاسخگوی سوالات و پیشنهادات بانوان در حاشیه نمازجمعه برگزار خواهد شد.

خزعلی ادامه داد: برگزاری بازی‌های بومی و محلی و پویش‌هایی که برای غربالگری سلامت و تست سلامت بانوان در استان‌های مختلف و همچنین اهدای خون از برنامه‌های سراسری این ستاد است.

وی در ادامه عنوان کرد که خبر خوش برای زنان جامعه روز ولادت حضرت زهرا(س) و توسط رئیس جمهور اعلام خواهد شد.

 

در زمینه عدالت جنسیتی قصوری از سوی دولت انجام نشده است

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد دولت سیزدهم عدالت جنسیتی را فراموش کرده است، گفت: عدالت جنسیتی جز برنامه‌های دولت بوده و در این زمینه قصوری صورت نگرفته است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، درباره موضوع اجرای طرح غربالگری، افزود: در هفته زن هدف ما غربالگری سلامت بانوان است و غربالگری جنین، موضوع جداگانه‌ای است که در این خصوص، اجباری بودن غربالگری جنین حذف می شود و در حالت عادی، امری اختیاری است.

وی درباره برنامه‌های معاونت امور زنان پیرامون نامگذاری خیابان‌ها به نام زنان شهیده در دفاع مقدس، بیان کرد:  ما از شهرداری تقاضا کردیم تا این کار صورت گیرد همچنین امید است کارهای تصویری بیشتری در مورد زنان آزاده و شهیده بیشتر از قبل مورد توجه واقع شود ضمن آنکه اولویت ما زنان آسیب دیده، بدسرپرست خانوار و بی سرپرست است تا مشکلات این قشر از زنان رفع شود لذا نشست های مختلفی با صاحب نظران برای ارایه راهکارهای مختلف برگزار کردیم.

وی درباره حمایت از زنان زندانی، تاکید کرد: تعداد زنان زندانی به نسبت مردان بسیار کم است اما همین تعداد کم نیز نباید باشد در این میان قصد داریم پویشی تحت عنوان "زنان برای زنان" راه اندازی کنیم تا زنان خیر، زنان زندانی را تحت پوشش قرار دهند و اگر امکان آزادی آنها نیست، خانواده های آنها مورد حمایت واقع شود.

 

آیا حذف معاونت زنان ریاست جمهوری از شورای عالی انقلاب فرهنگی صحت دارد؟

خزعلی درباره حذف معاونت زنان ریاست جمهوری از شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: این موضوع هنوز قطعی نشده است و التبه پیشنهاداتی در این زمینه مطرح می‌شود که قطعیت آن از سوی دفتر مقام معظم رهبری باید صورت گیرد اما آنچه که از ایشان می‌شناسیم چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، با اشاره به دیدار خوب با مراجع عظام تقلید در قم، تاکید کرد: در این نشست ها قرار شد شورایی برای امور زنان تشکیل داده تا موضوعات فقهی و احکام فقهی به صورت روزآمد مطرح شود، همچنین با رئیس قوه قضاییه برای داشتن تسهیلات خوب به زنان و خانواده هایشان جلساتی داشتیم که امید است منجر به حوادث خوب و نصمیمات مناسب و سازنده شود.

وی درباره حذف بودجه قانون جمعیت و خانواده، گفت: تمام تلاش ما رفع مشکلات بودجه ای است، اما در این خصوص تصمیمات خوبی اتخاذ شده و خانواده‌ها از این بابت نگرانی نداشته باشند.

خزعلی درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: موضوع حضور زنان در ورزشگاه، پس از تصویب شورای امنیت ملی از سوی سخنگوی دولت اعلام خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بانوان شاغل برای ٩ ماه بارداری، مبلغ دریافت می کنند اما بانوان خانه دار نباید این را دریافت کنند، گفت: یکی از ایرادات به قانون جمعیت آن است که چرا فقط قشر خاصی دیده شده است و نقش زنان خانه دار کمرنگ است، واقعیت آن است که اگرچه بودجه کفاف نمی دهد اما این موارد و موضوع  بیمه زنان خانه دار بسیار مورد توجه قرار گرفته و تاحدی پیش رفته است.

وی درباره رفع مشکلات شناسنامه ای افراد تابعیتی، افزود: این دغدغه مهمی است که درباره خانواده‌های بی شناسنامه وجود دارد که همین امر سبب شده آنها از مسایل بهداشتی و آموزشی دور بمانند که حال طرح هایی در دست داریم و امید است به تصویب برسانیم از جمله آنکه تلاش داریم به گونه ای این افراد، کد دارد شده و بتوانند از خدمات جامعه بهره‌مند شود.

 

برگزاری نشست با مجلس برای لایحه امنیت زنان

خزعلی درباره لایحه امنیت زنان تاکید کرد: مجلس بر این لایحه کار می کند و ما نیز نشست هایی با نمایندگان پیرامون این لایحه برگزار کردیم و امیدواریم به نتیجه برسد.

در ادامه معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، توضیحاتی در خصوص فعالیت این معاونت ارائه کرد و گفت: تعامل با نخبگان و سیاست گذاری هایی در عرصه رفع مشکلات زنان انجام دادیم، یکی از مواردی که به سرعت انجام شد بحث رفع مشکل ارائه کارنامه دانش آموزان به مادران بود.

وی ادامه داد: موضوع ادامه دورکاری زنان که مورد تاکید رییس جمهور قرار گرفت، پیگیری ماده ٢٧ قانون جمعیت، ارتقای جایگاه حقوقی زنان ، تلاش برای تخصیص بودجه جهت آسیب زدایی از زنان آسیب دیده و کاهش آسیب‌های اجتماعی، اشتغال فارغ التحصیلان، جذب اعتبارات بین دستگاهی برای زنان و نظارت بر اجرای آن، ارتقای سلامت بهداشت و سلامت زنان و توجه به ورزش زنان از اقدامات انجام شده است معاونت محسوب می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه