English

پیام دریادار تنگسیری به مناسبت تکریم مادران و همسران شهدا

فرمانده نیروی دریایی سپاه به مناسبت گرامیداشت روز «تکریم همسران و مادران شهدا»، پیامی صادر کرد و تاکید کرد: ایثار و ازخودگذشتگی مادران و همسران شهدا باید سرمشق راه ما در ادامه مسیر انقلاب اسلامی باشد.

پیام دریادار تنگسیری به مناسبت تکریم مادران و همسران شهدا

به گزارش خبرگزاری موج، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه به مناسبت گرامیداشت روز «تکریم همسران و مادران شهدا»، پیامی صادر کرد و تاکید کرد: ایثار و ازخودگذشتگی مادران و همسران شهدا باید سرمشق راه ما در ادامه مسیر انقلاب اسلامی باشد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذینَ آمَنوا وَهاجَروا وَجاهَدوا فی سَبیلِ اللَّهِ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم أَعظَمُ دَرَجَةً عِندَ اللَّهِ ۚ وَأُولٰئِکَ هُمُ الفائِزونَ».

(سوره توبه آیه ۲۰)

«آن‌ها که ایمان آوردند، و هجرت کردند، و با اموال و جان‌هایشان در راه خدا جهاد نمودند، مقامشان نزد خدا برتر است و آن‌ها پیروز و رستگارند.»

سیزدهم جمادی‌الثانی، سالروز وفات حضرت ام‌البنین (سلام الله علیها)، بانوی مجاهد و بزرگواری که عمر گرانمایه خود را صرف دفاع از ولایت نمود و با تحمل صبر در برابر شهادت همسر و فرزندان خویش در راستای ادای دین خود به اسلام نام او در شمار فداکارترین مادران و همسران شهدا قرار گرفت.

شهدا با خون خود، واژه‌های سرخ شهادت را در دیوان هستی به نظم کشیدند و از أرض به اوج آسمان‌ها رسیدند، انسان‌های وارسته‌ای که در دامان پاک مادرانی مؤمنه و وارسته پرورش یافتند، شهیدان متأهل نیز از حضور همسرانی نجیب و صبور بهره‌مند بودند که داغ جانسوز شهادت عزیزشان را به جان خریدند تا حریم میهن اسلامی، أمن بماند و دست بیگانگان و متجاوزان به خاک وطن نرسد.

ایثار و ازخودگذشتگی مادران و همسران شهدا باید سرمشق راه ما در ادامه مسیر انقلاب اسلامی باشد و برای همیشه ما خاضعانه قدردان صبوری آنان هستیم و بر خود واجب می‌دانم به بهترین وجه ممکن از زحمات این مادران و همسران اسطوره ساز، تجلیل و تکریم کنیم؛ چرا که به همگان ما درس مقاومت، صبر، ایمان و رشادت را آموختند تا این عزت‌آفرینی‌ها برای ابد ماندگار و ثبت شود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت سالروز وفات بزرگ بانوی ادب، اسوه شجاعت، بردباری، نماد نجابت، پاکی و شکیبایی، حضرت ام‌البنین (س) که علمدار کربلا حضرت عباس (ع) را در دامان پرمهر خویش پروراند، فرصت را غنیمت شمرده و با تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا و گرامیداشت شأن و منزلت آنها، عزت، سلامتی و سعادتمندی این اسوه‌های عفت و پاکدامنی را از درگاه ربوبی خداوند سبحان مسئلت می‌نمایم.

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه