English

یعقوب رضازاده:

انتشار فیلم مراسم ترحیم مادر رئیس جمهور سابق صحت دارد/ در دولت قبل نسبت به مذاکرات برجام کوتاهی شد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تایید برگزاری مراسم ترحیم مادر رئیس جمهور سابق در وین اتریش، گفت: متاسفانه در دولت قبل نسبت به مذاکرات برجام کوتاهی شد.

انتشار فیلم مراسم ترحیم مادر رئیس جمهور سابق صحت دارد/ در دولت قبل نسبت به مذاکرات برجام کوتاهی شد

یعقوب رضازاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، درباره انتشار فیلمی از مراسم ترحیم مادر رئیس جمهور سابق کشورمان در وین اتریش، حین برگزاری مذاکرات برجام، با حضور هیات آمریکایی به ریاست جان کری، افزود: واقعیت آن است که این موضوع در آن زمان رخ داد و این فیلم صحت دارد.

نماینده مردم سلماس در مجلس یازدهم ادامه داد: به دلیل فوت مادر رئیس جمهور سابق و حسین فریدون برادر وی که در آن زمان عضو تیم مذاکره کننده هسته ای بود، مقامات آمریکایی برای عرض تسلیت به سفارت ایران آمدند.

 

عدم اهتمام لازم نسبت به مذاکرات برجام در دولت قبل

رضازاده با بیان اینکه در دولت قبل نسبت به مذاکرات برجام کوتاهی شد، بیان داشت: متاسفانه در این زمینه اهتمام زیادی صورت نگرفت درحالی که اگر تیم مذاکره کننده، رهنمودهای مقام معظم رهبری را بیش از گذشته مورد توجه قرار می دادند، زودتر به نتیجه می رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات برجام در دولت قبل با مشکلاتی روبرو شد، گفت: در آن زمان علاوه بر خروج آمریکا از برجام، کشورهای طرف مقابل خواستار محدود کردن سانتیفیوژها بودند این درحالی است که هیچ اقدامی برای رفع تحریم ها، مسدودیت حساب های بانکی و مسدودیت فروش نفت انجام ندادند، لذا علی رغم آنکه تیم دیپلماسی اعلام کرد که در مذاکرات به نتیجه رسیده است اما در عمل هیچ توفیقی حاصل نشد.

 

حضور تیم با تجربه هیات دیپلماسی کشورمان در دولت یازدهم

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به پیشرفت مذاکرات در دولت یازدهم، تصریح کرد: در این دور جدید از گفتگوها، اعضای هیات دیپلماسی با تجربه به سرپرستی علی باقری کنی حضور دارند که تاکنون توانستند تاحدی در مذاکرات پیشرفت کنند.

 

سنگ اندازی کشورهای عربی و رژیم اسرائیل در حین مذاکرات برجام

رضازاده با بیان اینکه مذاکرات برجام در دولت یازدهم به خوبی پیش می رود، تصریح کرد: البته ناگفته نماند که در حین مذاکرات گاهی کشورهای عربی یا رژیم نامشروع اسرائیل به دلیل نگرانی از نهایی شدن مذاکرات، سنگ اندازی می کنند درحالی که اگر آمریکا و کشورهای طرف گفتگو، خواهان به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند، باید با شفافیت کامل پای میز مذاکره بنشینند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ضمن اظهار امیدواری برای به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام در دولت یازدهم، گفت: با توجه به جدیت تیم مذاکره کننده کشورمان و نرمشی که از هر دو طرف دیده می شود امید است گفتگو ها به نتیجه برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • محمدایوب

    پس محاکمه امنیتی حسین فریدون چه زمانی شروع میشه البته خود روحانی در اولویت هست چرا قوه قضاییه تعلل می‌کنه. پشت پرده چیه

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه