English

رئیسی در صحن علنی مجلس:

محور انتخاب وزیران در دولت سیزدهم شایستگی است

رئیس جمهور گفت: محور انتخاب وزیران در دولت سیزدهم شایستگی است، نه فشار‌ها و روابط، معرفی وزیر آموزش و پرورش به مجلس در مهلت قانونی آن انجام شد. دولت سیزدهم را با دیگر دولت ها مقایسه کنید تا ببینید محور انتخاب برای ما شایستگی است.

محور انتخاب وزیران در دولت سیزدهم شایستگی است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در دفاع از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: پس از ۸۳ روز از تشکیل دولت و اعتماد نمایندگان از همیشه به حل مسائل کشور و باز شدن گره‌ها امیدوارترم.

وی ادامه داد: دلیل امیدواریم آن است که تفضل و لطف و کرم الهی و امداد حضرت حق، دعای خانواده‌های معزز شهیدان و تلاش همه دلسوزان برای رهنمود‌های رهبری فرزانه انقلاب و رفع دغدغه نمایندگان جهت رفع مشکلات و باز شدن گره‌ها بیش از پیش است و البته، جلوه‌هایی از گشایش وجود دارد.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: قدمی که با کمک همگان در ارتباط با واکسیناسیون برداشته شد، بسیار اهمیت داشت و با ۱۰۰ میلیون دوز گام محکمی برای صیانت از جان مردم برداشتیم که اگرچه کاملاً خطر رفع نشده، اما گام بسیار مهمی به شمار می‌رود.

وی افزود: امروز به حل مشکلات، باز شدن گره‌ها با دعای خیر مردم، خانواده شهدا، رهنمود‌های رهبری و در جهت رفع دغدغه‌های ملت و نمایندگان، امیدوارم و احساس می‌کنم، بارقه‌هایی از گشایش وجود دارد، همانطور که در مسیر واکسیناسیون در مسیر تأمین ۱۰۰ میلیون دز واکسن گام برداشتیم و با تامین دارو‌های مورد نیاز شرایط متفاوتی نسبت به قبل رقم خورد، می‌توانیم به حل مشکلات امیدوار باشیم.

وی با اشاره به وضعیت فروش نفت در گذشته گفت: موضوع فروش نفت و افزایش درآمد‌های نفتی با موفقیت انجام شده و دنبال می‌شود و همینطور افزایش منابع مالی و ارزی و ریالی بحمدالله صورت می‌گیرد و این‌ها پشتوانه‌هایی است که می‌شود گام‌های خوبی برای مسائل اقتصادی کشور باشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: نمایندگان توجه کنند، من سربسته عرض می‌کنم با اقداماتی که همین روز‌ها صورت گرفت، ما نسبت به منابع مان و تامین کالا‌های اساسی بسیاری از نگرانی‌ها را مرتفع کردیم و نگرانی‌های گذشته را نداریم و به شما نمایندگان ملت عرض می‌کنم بحمدالله در مورد کالا‌های اساسی نگران ذخایر نیستیم.

رئیس دولت سیزدهم با اشاره به نحوه انتخاب وزرا در دولت اظهار کرد: محور انتخاب وزیران در دولت سیزدهم شایستگی است، نه فشار‌ها و روابط، معرفی وزیر آموزش و پرورش به مجلس در مهلت قانونی آن انجام شد. دولت سیزدهم را با دیگر دولت ها مقایسه کنید تا ببینید محور انتخاب برای ما شایستگی است.

وی ادامه داد: کارگروه‌هایی با وزیر پیشنهادی مصاحبه کردند، این وزارتخانه با جایگاهی که دارد ایجاب می کند فردی که انتخاب می شود فسادستیز، انقلابی، کارآمدی و روحیه تحول آفرین باشد. خود من با فیاضی چندین مصاحبه انجام دادم، توصیه افراد برای ما ملاک نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی