English

سردار قاآنی با نخست‌ وزیر و رئیس‌ جمهور عراق دیدار کرد

رسانه‌های بین‌المللی اعلام کردند سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس بعد از تنش‌های اخیر پیش آمده به بغداد سفر کرده و با مقامات عراقی دیدار کرد.

سردار قاآنی با نخست‌ وزیر و رئیس‌ جمهور عراق دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از المنار، منابع آگاه عراقی اعلام کردند « سردار اسماعیل قاآنی» فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بعد از تنش‌های پیش آمده در عراق و حمله افراد ناشناس و مشکوک به اقامتگاه «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور به بغداد سفر کرده و با چندین تن از مقامات این کشور دیدار کرده است.

این خبرگزاری در ادامه افزود: سردار قاآنی در دیدار با برهم صالح، رئیس‌جمهور و مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد عراق امروز به شدت به آرامش و حفظ وحدت و وفاق داخلی و اجتماعی نیاز دارد و باید از هر اقدامی که امنیت عراق را تهدید می‌کند، پرهیز کرد.

او همچنین گفت: باید به خواسته‌های مردم و مخالفان نتیجه انتخابات در چارچوب‌های قانونی پاسخ داد.

شایان ذکر است عراق این روز‌ها شاهد تظاهراتی علیه نتایج انتخابات است. در ادامه این اعتراضات، روز جمعه در درگیری هایی میان معترضان و نیرو‌های امنیتی به وقوع پیوست که واکنش‌های منفی را درپی داشت. پس از این اتفاقات، سحرگاه یکشنبه نیز منابع عراقی از هدف قرار گرفتن اقامتگاه الکاظمی، نخست وزیر عراق در منطقه سبز بغداد خبر دادند.

نخست‌وزیر عراق در خصوص ابعاد این حمله مشکوک اعلام کرد سه پهپاد بدون سرنشین به اقامتگاه او برخورد کردند، اما او به جز زخم‌هایی جزئی آسیبی ندیده است و بعد از رسیدگی به این جراحات به دفتر نخست‌وزیر رفت و به کار خود ادامه داد.

هنوز مشخص نیست چه کسانی پشت این حمله بودند و چه اهدافی را در این خصوص دنبال می‌کنند. با این حال الکاظمی شب گذشته اعلام کرد که می‌داند چه افرادی پشت این حمله قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی