English

دریافت استوارنامه‌های سفرای جدید شش کشور توسط رئیسی

امروز دوشنبه استورنامه‌های سفیران جدید شش کشور توسط سید ابراهیم رئیسی دریافت گردید.

دریافت استوارنامه‌های سفرای جدید شش کشور توسط رئیسی

به گزارش خبرگزاری موج، صبح امروز جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت یکشنبه شب به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی برگزار شد. در این جلسه موضوع حمایت از محرومان و رعایت عدالت اجتماعی در زمینه توزیع انرژی بین قشرهای مختلف مردم مطرح و پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد تیم اقتصادی دولت جهت‌گیری‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود را در این زمینه ارایه دهند تا هر چه زودتر درباره آن تصمیم‌گیری شود.

دریافت استوارنامه‌های سفرای جدید جمهوری آذربایجان ، فنلاند ، قبرس ، قرقیزستان ، سریلانکا و انگلیس دیگر برنامه رئیس جمهور در روز دوشنبه بود. در همین راستا حجت الاسلام رئیسی خطاب به «آندریاس کوزوپیس» سفیر جدید قبرس گفت: امیدوارم با تجربیات و دانش شما روابط دو کشور در پایان دوره مأموریت توسعه پیدا کند. روابط بین دو کشور در مرحله‌ای است که می‌تواند در حوزه‌های اقتصادی و تجاری افزایش یابد و امیدوارم این روابط به سطح قابل قبولی برسد.

رئبی جمهور همچنین ضمن دریافت استوارنامه «کاری کاهیلوتو» سفیر جدید فنلاند به او گفت: امیدواریم در دوره ماموریت شما شاهد روابط خوب و درخشان دو کشور باشیم. امیدواریم اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی بتوانند در مسیر استقلال راهبردی پیشرفت کنند و خود را از سیاست‌های توسعه‌طلبانه آمریکا جدا کنند، چرا که یکجانبه‌گرایی آمریکا به نفع جهان نیست.

رئیسی در دیدار با «دمیتری کالتسوف» سفیر جدید بلاروس در تهران نیز با اشاره به ملاقات هفته گذشته خود با رئیس جمهور بلاروس در حاشیه اجلاس شانگهای در شهر دوشنبه تاجیکستان، افزود: فراهم کردن زمینه فعالیت بخش خصوصی و شرکت‌های تجاری دو کشور می‌تواند در تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و بلاروس مؤثر باشد.

امروز همچنین رئیس جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید انگلیس تاکید کرد: روح استقلال و آزادی خواهی در وجود ملت ایران است و هروقت احساس کنند که کشورهای دیگر زورگویی می‌کند، زیر بار زور نمی‌روند و عکس‌ العمل نشان می‌دهند.

توسعه روابط اقتصادی با سریلانکا محور گفگوی سید ابراهیم رئیسی با «ویشوانات آپونسو» سفیر جدید سریلانکا در تهران بود که در این خصوص اظهار داشت: هیچ محدودیت و مانعی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری و انتقال تجربیات بویژه در حوزه فنی و مهندسی وجود ندارد. با فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور می‌توان گام‌های جدیدی در توسعه روابط ایران و سریلانکا بویژه در حوزه اقتصادی برداشت.

وی همچنین در دیداری دیگر خطاب به «تورداقون صدیقف» سفیر جدید قرقیزستان در تهران گفت: با توجه به عضویت دو کشور در سازمان‌های متعدد منطقه‌ای از جمله اکو و شانگهای، زمینه‌های مناسبی برای همکاری دوجانبه در زمینه‌های تجاری و ترانزیت وجود دارد. سطح کنونی روابط تجاری و اقتصادی دو کشور مطلوب نیست و باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود، سطح همکاری‌های دوجانبه را ارتقا داد.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه